Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
31 juli 2017
 

Ransomware kan organisatie meer dan half miljoen euro kosten

 
 

Een geslaagde aanval met cryptomalware kan een organisatie duur komen te staan. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Global IT Security Risks Survey 2017’ van Kaspersky Lab en B2B International. Het onderzoek rekent voor dat het totale schadebedrag kan oplopen tot 713.224 dollar.

Dit bedrag omvat het losgeld en de vervolgkosten, zoals uitgaven om de IT-infrastructuur te verbeteren, verloren data terug te krijgen en medewerkers te trainen. Ook externe consultancy en het repareren van imagoschade zijn meegerekend.
 
Financiële schade
Het onderzoek laat zien dat organisaties weten dat de potentiële financiële schade door ransomware groot kan zijn. Toch ziet slechts 40 procent van de onderzochte organisaties ransomware als een reële bedreiging voor zichzelf. Een grote meerderheid (77 procent) van de organisaties denkt dat ze (meer dan) voldoende hebben geïnvesteerd in IT-beveiliging. De recente ransomware-uitbraken met WannaCry and ExPetr hebben vele organisaties over de hele wereld echter aan het denken gezet over nieuwe bedreigingen en de beveiliging die nodig is om deze het hoofd te bieden.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken