Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Slechte IT-prestaties kosten miljarden

19 juli 2017 - Onderzoek in opdracht van Epson heeft een reeks van tekortkomingen aangetoond in de manier waarop IT en afdruktechnologie worden beheerd en gebruikt binnen Nederlandse bedrijven.

De bevindingen suggereren dat meer dan één werkweek per jaar[iii], per werknemer verloren gaat als gevolg van storingen aan IT-systemen en hardware, hetgeen overeenkomt met een jaarlijks productiviteitsverlies van  2,9 miljard euro. Hiervan wordt meer dan de helft toegeschreven aan printers, met een totaal van 1,5 miljard.

Frustraties
Maar hoewel de feedback van respondenten suggereert dat frustraties ten gevolge van de uitvaltijd van printers verantwoordelijk zijn voor een gemiddeld tijdverlies van 8,2 minuten per dag, blijft de rol van printers essentieel voor zowel efficiëntie als productiviteit op kantoor. Respondenten denken dat hun productiviteit met gemiddeld twintigprocent zou afnemen als er printers zouden worden verwijderd. Tevens geeft 88 procent aan dat afdrukken belangrijk is voor hun functie. Daarom zouden bedrijven baat hebben bij een evaluatie van hun printerparken, aangezien deze bevindingen suggereren dat veel bedrijven niet de beste afdruktechnologieën of -procedures hebben geïmplementeerd. En aangezien meer dan de helft van de zakelijke printerparken in Nederland nog steeds uit laserprinters bestaat, lopen veel bedrijven de aanzienlijke verbeteringen in onderhoud, productiviteit en financiële voordelen mis die door zakelijke inkjettechnologie worden geboden.

Zakelijke inkjetprinters
"Wanneer u naar de bewezen kostenbesparing en milieuvoordelen van inkjettechnologie kijkt, is het geen wonder dat zakelijke inkjetprinters een serieuze bedreiging gaan vormen voor de dominantie van laserprinters," Ward Estoppey, Channel Marketing Manager Epson Nederland. "Maar veel bedrijven lopen deze kansen nog steeds mis, waarschijnlijk vanwege oudere printerparken of gebrek aan inzicht met betrekking tot inkjet. Uit ons onderzoek blijkt dat slechts 47 procent van alle bedrijven nieuwe IT implementeert als onderdeel van een strategische beslissing, hetgeen suggereert dat de resterende 53 procent nog geen volledige kijk heeft op de impact die de juiste technologieën kunnen hebben op hun prestaties of bedrijfsresultaat."

Loopafstand
Naast problemen door onderhoud en uitvaltijd, resulteert de verspreiding van printers ook in meer tijdverlies doordat werknemers gemiddeld 12,3 meter naar de dichtstbijzijnde printer moeten lopen, hetgeen suggereert dat veel bedrijven nog steeds met een traditioneel gecentraliseerd printerpark werken. Deze afstand telt aan als u in overweging neemt dat respondenten gemiddeld elf items per dag afdrukken. Dit is een probleem dat gemakkelijk kan worden opgelost via een meer lokaal afdrukmodel.
"Het gecentraliseerde afdrukmodel is niet ideaal voor elk bedrijf en heeft duidelijke beperkingen," vervolgt Estoppey. 'Moderne werkomgevingen en kleinere werkgroepen zijn meer geschikt voor de flexibiliteit die lokale afdrukmodellen bieden, doordat zij een einde maken aan frustraties en tijdverlies door de noodzaak om de werkplek te verlaten en afdrukken op te halen. Al deze factoren zijn van invloed op de motivatie en productiviteit van werknemers en uiteindelijk de zakelijke efficiëntie, hetgeen betekent dat kleine wijzigingen in het printertype en de structuur van het printerpark tot een grote verandering in het bedrijfsresultaat kunnen leiden."
 

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.