Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
12 juli 2017
 

Vrouw met iPhone is grootste modeshopper

 
 

De meest actieve online luxe kledingshopper is een vrouw met een iPhone. Ruim driekwart van de vrouwen met voorliefde voor luxe merkkleding gebruikt een Apple-telefoon, waarbij gemiddeld meer wordt besteed dan op een doorsnee Android-apparaat.

Dit blijkt uit een analyse die Winkelstraat.nl uitvoerde, om meer inzicht te krijgen in het koopgedrag van online kleding shoppers.
 
Android of iPhone?
Volgens statistiekenverzamelaar Statcounter maakt 42,9 procent van de mobiele websitebezoekers in Nederland gebruik van een iPhone. Onder mobiele surfers met een bovengemiddelde interesse in luxe fashion is dit percentage echter een stuk hoger, namelijk 74,8 procent. Vrouwen die online kleding shoppen gebruiken zelfs nog iets vaker (76,4 procent) een iPhone.
 
Mannen versus vrouwen
In vergelijking met mannelijke kledingshoppers zijn vrouwen opvallend vaak op zoek naar items uit de nieuwe collectie, waarvoor zij gemiddeld 39 procent meer uitgeven. Ook in schoenen hebben vrouwen aanzienlijk meer interesse. Mannen zoeken naar verhouding vaker naar accessoires, zoals caps, riemen en zonnebrillen.
Verder blijkt dat vooral t-shirts en jassen van mannen door hun partner zijn uitgezocht. Mannen shoppen ook regelmatig voor hun vrouw of vriendin, en bestellen daarbij het vaakst een jurk of een nieuwe set sneakers.
 
Apple-gebruikers geven meer uit
Bezitters van een iPhone plaatsen over het algemeen duurdere bestellingen dan Android-gebruikers. De orderwaarde van een winkelmand vol mode-artikelen ligt op een iPhone gemiddeld 42 procent hoger dan die op een Android telefoon.
 
Provinciale verschillen
In Noord-Holland en Zuid-Holland wordt inmiddels 69 procent van de kledingaankopen op een mobiele telefoon gedaan. In Zeeland is dit minder dan de helft, maar daar maakt men naar verhouding het vaakst gebruik van een tablet. Friezen houden vast aan de ‘reguliere’ pc, want in Friesland is het percentage bestellingen vanaf een desktop 77 procent hoger dan in Noord-Holland. Benieuwd naar de cijfers in uw provincie? Alle provinciale verschillen zijn te vinden op de onderzoekspagina van Winkelstraat.nl.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
ADVERTORIAL
Frank van Marwijk, Michel Hoetmer, Asha Kalijan, Jan Vermeiren, Johanna Kroon en André de Waal. Lees de gratis artikelen van deze management best-seller auteurs op Managersonline.nl. Plus: handige checklists en het laatste managementnieuws!
Team Nijhuis laat ondernemers kennis maken met digitale marketing dankzij gratis online cursus
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De veranderingen in de markt gaan almaar sneller en dieper, onder invloed van voortschrijdende digitalisering, complexer klantgedrag, nieuwe toetreders in het concurrentieveld en veranderende businessmodellen. De traditionele manieren van werken schieten steeds vaker tekort. Wie in de toekomst bestaansrecht wil hebben, moet daarom fundamenteel anders gaan denken. En daarvoor valt enorm veel te leren van succesvolle startups.
Lees verderMeer boeken
ADVERTORIAL
Word nu abonnee van Brisk Magazine en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists en voorbeelddocumenten voor ondernemers. Klik hier om u te registreren.
BRISK-INDEX
Brisk-index: 267.38 -0.45 %
Stijgers Dalers
Postnl 3.35  4.7 %
Nutreco 47  3.9 %
Aperam 44.53  3.4 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Beter bed 15.48  -3.3 %
USG people 17.2  -1.5 %
Meer beurs