Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
11 juli 2017
 

Drie ondernemerstips van Teamleader-oprichter Jeroen de Wit

 
 

De levensloop van het Belgische bedrijf Teamleader is indrukwekkend. In 2012 was het nog een klein bedrijf dat gerund werd vanuit een studentenkamer in Gent. Nu, vijf jaar later, heeft Teamleader 150 man in dienst en zijn ze actief in zes Europese landen.

Teamleader-CEO Jeroen de Wit sprak op het event ‘Work Smarter’ in het Westerpark te Amsterdam. Wat kunnen ondernemers leren van deze directeur?
 
 

  • Vier successen met medewerkers én met klanten
  • Successen zijn er om gevierd te worden. Dat doet Teamleader dan ook uitgebreid. Van grote tot kleine successen, het is belangrijk dat iedereen, al is het maar even, stilstaat bij een mooi resultaat. En als het even kan, is het al helemaal leuk om dat op een originele manier te doen. Zo werd bijvoorbeeld de 100e deelnemer van Teamleader overdonderd met een verassingsfeest op kantoor. Een simpel, doeltreffend en leuk idee. Maar niet alleen de eigen successen zijn belangrijk. Die van klanten zijn wellicht nóg toffer om te vieren. Immers, zonder het succes van een klant, ben u als bedrijf nergens. Dus stuur eens een taart als ze een nieuwe vestiging hebben geopend, als ze goede resultaten hebben behaald, of als de directeur 50 wordt. Door een klein gebaar voelt de klant zich al zeer gewaardeerd en onderdeel van uw succes.
     
     
  • Leer nee zeggen
  • Een van de lessen die De Wit heeft opgedaan in de afgelopen vijf jaar is nee leren zeggen tegen klanten. Teamleader is een bedrijf dat van nature proactief vraagt om feedback van klanten. Een open houding is belangrijk volgens de CEO. "We kunnen niet altijd alles doorvoeren. En daarmee moeten we voorzichtig zijn in onze antwoorden. Als we zien dat we bepaalde feedback niet kunnen doorvoeren, dan moeten we soms nee verkopen. Zolang je eerlijk bent en uitlegt waarom u een bepaalde beslissing hebt gemaakt, zullen klanten altijd achter uw beslissing staan. Dat is beter dan valse beloftes en teleurstelling."
     
     
  • Eerlijk, open en oprecht zijn
  • Een tip die eigenlijk voortvloeit uit het voorgaande advies. Zorg dat je altijd eerlijk, open en oprecht bent. Zowel naar uw medewerkers, als naar klanten. Dit is dan ook één van de redenen dat Wit op het podium staat tijdens Work Smarter. Geduldig beantwoordt hij voor een groot publieke de kritische vragen van klanten. "Inderdaad, we hebben last gehad van groeipijnen. Daar ben ik eerlijk over. Samen met klanten pakken we de feedback op. Alleen dan kunnen we klanten nog beter helpen om slimmer en efficiënter te werken."
     

     
    Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

     

    Gerelateerde nieuwsitems

     
     
    Reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    Reageren

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
    code te wijzigen.
    Managersonline.nl
    Het internetmagazine voor directeuren en managers
    Meer dan 100 checklists
    Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
    BOEKENNIEUWS
    De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
    - de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
    - het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
    - een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
    - je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
    Lees verderMeer boeken