Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
16 juni 2017
 

Bijna helft ingeruilde mobiele telefoons is een iPhone

 
 

Bijna de helft van de tweedehands mobiele telefoons die in Nederland ingeruild worden is een iPhone. Dit blijkt uit onderzoek van telefoonverkopen.com op basis van informatie afkomstig van de drie grootste inkopers van mobiele telefoons.

Uit gegevens van de inkopers blijkt dat het in 47 procent van de gevallen om een iPhone gaat en in 38 procent om een Samsung telefoon. HTC, Sony en LG zijn samen goed voor een marktaandeel van tien procent. In de resterende vijf procent van de gevallen gaat het om een mobiele telefoon van één van de andere merken. Naast het grote marktaandeel van de iPhone is ook de derde plek voor HTC opvallend. Het Taiwanese bedrijf werd in 2011 nog uitgeroepen tot fabrikant van het jaar maar raakte kort daarna in financiële problemen door tegenvallende verkopen.

Omgedraaid marktaandeel
Samsung is met een marktaandeel van 45 procent al meerdere jaren marktleider op de Nederlandse telefoonmarkt voor nieuwe telefoons. Apple neemt in Nederland de tweede plek in met een marktaandeel van 28 procent. Deze verhouding is niet terug te zien op de inruilmarkt waar de rollen omgedraaid zijn. Een mogelijke verklaring voor het grotere marktaandeel van Apple is dat de iPhone minder snel in waarde daalt.
"Het is algemeen bekend dat de iPhone langzaam in waarde daalt in vergelijking met een mobiele telefoon van een ander merk. Dit is een van de redenen waarom de iPhone vaker ingeruild wordt in plaats van bewaard als reservetoestel. De hoge waarde is voor veel consumenten reden om het toestel niet te bewaren maar in te ruilen," aldus Michael Slender van telefoonverkopen.com.
 
 

 
Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Frank  |   | 
20-06-2017
 | 
15:51 uur
Het sterkste punt van de iPhone's is het bestuurssyteem. Voor de rest zijn Samsung samrtphones veel superiuer vind ik. Ook tov van een reparatie zijn die van iPhone's niet te belaten.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken