Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
17 mei 2017
 

Noord-Hollanders meest mobiele kledingshoppers

 
 

Zeeuwen hebben het meeste interesse in kledingcollecties uit het nieuwe seizoen. Dit blijkt uit analyse van Winkelstraat.nl, dat tijdens het onderzoek tevens signaleerde dat Noord-Hollanders en Zuid-Hollanders het meeste mobiel shoppen.

Inwoners van Flevoland kijken bij het online shoppen van kleding het meest naar producten die in de sale zijn. 
 
Mobiele Randstad
In Noord-Holland en Zuid-Holland wordt inmiddels 69 procent van de kledingaankopen op een mobiele telefoon gedaan. In Zeeland is dit minder dan de helft, maar daar maakt men naar verhouding wel het vaakst gebruik van een tablet. Friezen houden vast aan de ‘reguliere’ pc, want in Friesland is het percentage bestellingen vanaf een desktop 77 procent hoger dan in Noord-Holland.
 
Regionale verschillen in collectie-voorkeuren
Zeeuwen zijn het meest geïnteresseerd in de nieuwe collectie, maar ook inwoners van Overijssel en Limburg zoeken naar de nieuwste items. In Drenthe en Utrecht is dat het minste het geval, terwijl inwoners van Flevoland het langste twijfelen over het aankopen van de items.
Flevolanders struinen online het meest tussen de afgeprijsde items, maar inwoners van Zuid-Holland geven net iets meer uit aan sale-items. Drentenaren en Limburgers hebben het minste oog voor kortingen. Al geldt dat in nog sterkere mate voor Belgische kledingshoppers, wat het vooroordeel van ‘zuinige Hollanders’ weer eens extra onderstreept.
 
Populaire merken
De populariteit van designers verschilt aanzienlijk per provincie. Zo is kleding van Parajumpers geliefd in Groningen en Drenthe, terwijl Philipp Plein opvallend vaak wordt gedragen in Noord-Holland en Zeeland. Het label My Brand is naar verhouding het populairst in Noord-Brabant, Gelderland en Limburg.
Kledingmerk Guess valt vooral in Friesland in de smaak. Zeeuwse en Limburgse dames geven vaker de voorkeur aan het Italiaanse fashionlabel Liu Jo.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
ADVERTORIAL
Frank van Marwijk, Michel Hoetmer, Asha Kalijan, Jan Vermeiren, Johanna Kroon en André de Waal. Lees de gratis artikelen van deze management best-seller auteurs op Managersonline.nl. Plus: handige checklists en het laatste managementnieuws!
Team Nijhuis laat ondernemers kennis maken met digitale marketing dankzij gratis online cursus
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De veranderingen in de markt gaan almaar sneller en dieper, onder invloed van voortschrijdende digitalisering, complexer klantgedrag, nieuwe toetreders in het concurrentieveld en veranderende businessmodellen. De traditionele manieren van werken schieten steeds vaker tekort. Wie in de toekomst bestaansrecht wil hebben, moet daarom fundamenteel anders gaan denken. En daarvoor valt enorm veel te leren van succesvolle startups.
Lees verderMeer boeken
ADVERTORIAL
Word nu abonnee van Brisk Magazine en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists en voorbeelddocumenten voor ondernemers. Klik hier om u te registreren.
BRISK-INDEX
Brisk-index: 267.38 -0.45 %
Stijgers Dalers
Postnl 3.35  4.7 %
Nutreco 47  3.9 %
Aperam 44.53  3.4 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Beter bed 15.48  -3.3 %
USG people 17.2  -1.5 %
Meer beurs