Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
16 mei 2017
 

Zzp’er met hogere omzet kiest voor leaseauto

 
 

Zzp’ers met een leaseauto leasen in de meeste gevallen bij hun autodealer of bij de autofabrikant. Bij de keuze voor een leasemaatschappij blijken vooral goede service en lage kosten van belang te zijn. Dat blijkt uit onderzoek van ZZP Barometer onder 999 zzp’ers.

37,5 procent van de zzp’ers leaset bij de eigen autodealer of –fabrikant. Het meest belangrijk bij de keuze voor een leasemaatschappij zijn voor zzp’ers goede service (35,0 procent) en lage kosten (27,5 procent). Verder geeft vijftien procent van de zzp’ers ook aan te kiezen op basis van referenties. Minder belangrijk zijn de visie van de leasemaatschappij (10,0 procent) en innovatieve producten en ideeën (7,5 procent).
 
Zzp’er informeert zich via internet
Informatie over de voordeligste optie voor het gebruik van een auto zoekt de zzp’er voornamelijk zelf op via het internet. 69,7 procent van de zzp’ers wint op deze manier informatie in. Een groot deel van de zzp’ers (37,3 procent) informeert zich ook via het eigen netwerk. Bijna een kwart van de zzp’ers (23,9 procent) gaat voor informatie naar een deskundige, zoals een autodealer. 14,2 procent zoekt informatie via de ANWB.
 
Zzp’er met leaseauto heeft hogere omzet
Volgens zzp’ers ben je met het leasen van een auto over het algemeen duurder uit dan wanneer je een auto koopt. Ruim drie op de vijf zzp’ers (63,6 procent) denkt dat een auto kopen de voordeligste optie is. Slechts 8,8 procent van de zzp’ers denkt dat een leaseauto het voordeligst is. Zo blijkt ook dat zzp’ers met een hogere omzet vaker een leaseauto hebben. De gemiddelde omzet van zzp’ers met een gekochte auto is 68.293,80 euro. Die van zzp’ers met een leaseauto is 80.937,50 euro.
  
De onderzoeksresultaten zijn verwerkt in een infographic.
 

 
Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Anthon  |   | 
25-05-2017
 | 
10:34 uur
of ze kiezen voor een youngtimer :-)

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
ADVERTORIAL
Frank van Marwijk, Michel Hoetmer, Asha Kalijan, Jan Vermeiren, Johanna Kroon en André de Waal. Lees de gratis artikelen van deze management best-seller auteurs op Managersonline.nl. Plus: handige checklists en het laatste managementnieuws!
Team Nijhuis uit Borne in trek bij grote internationale spelers
Team Nijhuis maakt opnieuw een flinke ontwikkeling door. Het digital marketing bureau uit Borne is door de wereldwijde marketingspeler HubSpot geselecteerd.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Van alle innovatieprojecten haalt 80% de markt niet. Is de start van innovatie voor jou persoonlijk ook een zoektocht? Dan ben je niet de enige. Misschien word je tegengehouden door een gebrek aan tijd en middelen. Of je weet niet goed wat de eindklant wil. En veel collega’s schepen je af omdat zij hun nek niet willen uitsteken.
Lees verderMeer boeken
ADVERTORIAL
Word nu abonnee van Brisk Magazine en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists en voorbeelddocumenten voor ondernemers. Klik hier om u te registreren.
BRISK-INDEX
AEX index: 521.65 -0.11 %
Brisk-index: 274.36 0.35 %
Stijgers Dalers
Advanced met 26.84  5 %
Philips kon 32.23  4 %
Nutreco 47  3.9 %
Gemalto 44.15  -19.7 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Amsterdam co 25.85  -3.8 %
Meer beurs