Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
16 mei 2017
 

De opkomst van gedeelde kantoorruimtes

 
 

Kantoorcommunity: rustig werken en klanten ontvangen

Begin 2015 overschreed het aantal ZZP’ers in Nederland de mijlpaal van een miljoen, en dit aantal neemt nu zelfs in 2017 nog steeds toe. Hoewel veel ZZP’ers in de bouw, gezondheidszorg en detailhandel op locatie werkzaam zijn, bestaat de grootste groep uit mensen die zakelijke dienstverlening bieden.

Deze ZZP’ers hebben een plek nodig waar ze geconcentreerd en ongestoord kunnen werken. Een werkkamer of – hoek thuis inrichten is een optie, maar niet iedereen heeft deze mogelijkheid. Ook vinden mensen het fijn een duidelijke scheiding aan te brengen in werk- en privétijd. Een goede oplossing hiervoor? Een gedeelde kantoorruimte of zogeheten kantoorcommunity. Manon Huijbregts van Flexformule in Eindhoven vertelt er meer over.
 
Wat is een kantoorcommunity precies?
Huijbregts benoemt enkele voorzieningen waar u als ZZP’er de beschikking over kunt hebben: "Afhankelijk van de locatie kunt u gebruikmaken van het kantoormeubilair, vergader- of presentatieruimtes, een mooi aangeklede lounge of ontmoetingsplek, koffiebar of restaurant en print- en kopieerfaciliteiten. In de huurprijs inbegrepen is ook vaak aansluiting op snel internet."
 
De voordelen van een gedeelde kantoorruimte
Een groot voordeel van het huren van een gedeelde kantoorruimte zijn volgens Huijbregts natuurlijk de gedeelde kosten voor de huisvesting. "Maar het gaat zeker niet alleen om het financiële aspect. Internationaal onderzoek heeft uitgewezen dat de sociale contacten die men er heeft, de mogelijkheid een professioneel netwerk op te bouwen of uit te breiden, een groter zelfvertrouwen en verhoogde productiviteit verder worden genoemd als grootste voordelen. Samengevat levert het de mogelijkheid om te werken in een professionele werkcontext, te kunnen netwerken en elkaar te kunnen inspireren."
 
Klanten ontvangen in een net kantoor
Een gedeeld kantoor is niet alleen handig voor als u een goede werkplek zoekt, maar ook als u klanten wilt ontvangen. Huijbregts: "Iemand kan thuis een prima kantoor ingericht hebben, maar om een professionele indruk te maken hier liever geen klanten ontvangen. In dit geval is het belangrijk om flexibel te kunnen zijn in het huren van een ruimte, en ook de mogelijkheid te hebben dit slechts sporadisch voor een dag of zelfs dagdeel te kunnen. Of het nu gaat om een werkplek of vergaderruimte." Huijbregts voegt hier nog aan toe dat als u klanten wilt ontvangen, het belangrijk is te letten op goede bereikbaarheid zowel met het openbaar vervoer als met de auto, en voldoende parkeergelegenheid.
Gedeelde kantoorruimtes zijn tegenwoordig in het hele land te huur. De prijs is afhankelijk van de locatie en de voorzieningen maar starten vanaf ongeveer 150,- voor een gedeelde werkplek en vanaf 350, - voor een klein eigen kantoor.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
ADVERTORIAL
Mis deze kans niet en ontdek wat het beste werkt voor úw vacatures in 2017. Maak daarnaast ook nog eens kans op 1 van de 25 boeken van Brechtje de Leij, met extra voorbeelden, praktische tips en meer over de millenial-generatie.
Registeraccountant Stefano Golia versterkt directie Team Nijhuis
Golia studeerde aan het Nyenrode en werkte 12 jaar als adviseur bij diverse ondernemingen via De Jong & Laan accountants.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Van alle innovatieprojecten haalt 80% de markt niet. Is de start van innovatie voor jou persoonlijk ook een zoektocht? Dan ben je niet de enige. Misschien word je tegengehouden door een gebrek aan tijd en middelen. Of je weet niet goed wat de eindklant wil. En veel collega’s schepen je af omdat zij hun nek niet willen uitsteken.
Lees verderMeer boeken
ADVERTORIAL
Word nu abonnee van Brisk Magazine en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists en voorbeelddocumenten voor ondernemers. Klik hier om u te registreren.
BRISK-INDEX
AEX index: 528.03 0.11 %
Brisk-index: 220.74 2.60 %
Stijgers Dalers
Value8 5.89  5 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Doc data 0.64  -4.5 %
Brill kon 31.5  -3.1 %
Meer beurs