Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
2 mei 2017
 

Verouderde applicaties struikelblok digitale transformatie in retail

 
 

Verouderde applicaties in de IT-omgeving van retailers vormen een struikelblok in de digitale transformatie. Iedere vernieuwing wordt hierdoor een steeds grotere uitdaging en de beheerslast neemt alsmaar verder toe.

Bovendien gaat de waarde van data verloren als applicaties niet afdelingsoverschrijdend worden ingezet of met elkaar integreren. Procesanalyse is daarom de eerste stap om digitaal te transformeren, zoals duidelijk wordt uit het nieuwe whitepaper van FlowFabric. Digitaal transformeren is het fundament voor verdere innovatie, wat hoog op de agenda staat bij nagenoeg elke retailer.
 
Van complexiteit naar helderheid
Als doelen van een organisatie veranderen, laat dit ook processen niet onveranderd. In de dynamische retailwereld zijn er steeds meer applicaties bijgekomen om de veranderde processen te ondersteunen, waardoor bij veel retailers een complexe IT-omgeving is ontstaan. Met een procesanalyse verkrijgt de retailer helder inzicht in hoe de processen zich verhouden tot het IT-landschap. Met name in de onderdelen van het bedrijfsproces waar veel dataverrijking plaatsvindt of waar data vast dreigt te blijven zitten schuilt veel verbeterpotentieel. Procesanalyse van de huidige en gewenste situatie is een onmisbare basis om innovatie daadwerkelijk in de praktijk te brengen. Het helpt bij het stellen van de juiste prioriteiten om doelgericht aan de slag te gaan.
 
Succesfactoren
Na procesanalyse volgen er nog drie andere succesfactoren om volledig voorbereid te zijn op innovatie. Zo is het van belang om data centraal beschikbaar te stellen. Niet alleen product- en voorraadinformatie, maar ook data die voortkomt uit digitale interacties, zoals een online aankoop. Ten derde mag een bi-modal IT-aanpak niet ontbreken. Hierdoor kunnen retailers blijven profiteren van hun robuuste en gedegen maatwerkapplicaties in combinatie met flexibiliteit en wendbaarheid die noodzakelijk is door de komst van nieuwkomers op de markt. Tot slot is het van belang om een Chief Disruption Officer aan te stellen om het innovatievermogen van een organisatie niet alleen op peil te brengen, maar ook te houden. De radar voor innovatiemogelijkheden blijft dan continu ronddraaien.
"De noodzaak om digitaal te transformeren is voor retailers geen onbekend verhaal, maar wel een verhaal waar moeilijk invulling aan te geven is," aldus René Tusveld, Business Development Manager bij FlowFabric. "De IT-omgeving dient retailers optimaal te ondersteunen bij het behalen van de business-doelstellingen. Daarnaast moet IT de retailer in staat stellen om flexibel en snel nieuwe ideeën op de markt te brengen. Door de digitale transformatie te realiseren, is de organisatie startklaar voor innovatie. Daarmee is de basis voor een toekomstbestendige retailer gelegd."
 
De visie van FlowFabric op digitale transformatie in de retail is verwerkt in het whitepaper ‘De vier succesfactoren van digitale transformatie in retail’. Deze is hier te downloaden.

 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
ADVERTORIAL
Loopt het contract van een van u zwangere medewerkers binnenkort af maar wilt u haar het liefst in dienst houden? Bespreek samen jullie plannen om een goede samenwerking te behouden voor na de zwangerschap.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De veranderingen in de markt gaan almaar sneller en dieper, onder invloed van voortschrijdende digitalisering, complexer klantgedrag, nieuwe toetreders in het concurrentieveld en veranderende businessmodellen. De traditionele manieren van werken schieten steeds vaker tekort. Wie in de toekomst bestaansrecht wil hebben, moet daarom fundamenteel anders gaan denken. En daarvoor valt enorm veel te leren van succesvolle startups.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Brisk-index: 237.75 -3.60 %
Stijgers Dalers
Doc data 0.44  4.8 %
Value8 5.27  4.6 %
Binck 4.25  3.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 7.56  -8.8 %
Beter bed 14.36  -3.6 %
Meer beurs