Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
28 april 2017
 

Online identiteit doorslaggevend bij ZZP opdrachten

 
 

Het merendeel van de opdrachtgevers wil weten wat ze in huis halen wanneer ze een ZZP'er inhuren. Hierbij kijken maar liefst vier op de vijf opdrachtgevers naar het online profiel van de desbetreffende ZZP'er.

Om als ZZP’er opdrachten binnen te halen is het dus zaak om u online te onderscheiden van collega ZZP’ers.

Online zoektocht 
De markt voor ZZP’ers is de laatste jaren behoorlijk veranderd. Lag voorheen het initiatief overwegend bij de freelancer om opdrachtgevers te interesseren voor zijn diensten, tegenwoordig gaan bedrijven zelf op zoek om de geschikte ZZP’er te vinden voor een klus. En dat doen ze vooral online. Uit onderzoek van MijnOnlineIDentiteit.nl blijkt dat bijna 90 procent van de ondernemers online informatie checkt en deze informatie ook laat meewegen in de keuze voor een ZZP’er. ZZP’ers staan er vaak niet bij stil welk effect hun online identiteit heeft op potentiële opdrachtgevers. 
"Veel ZZP’ers zijn zich er wel van bewust dat een positieve online indruk echt verschil maakt. Maar vaak weten ze niet hoe ze dit moeten doen, terwijl ruim twee derde van onze respondenten aangeeft er juist wel meer invloed en controle over te willen," aldus Martijn Barten, oprichter van MijnOnlineIDentiteit.nl.
 
Houd privé en zakelijk gescheiden
Vaak hebben ZZP’ers moeite om privé en zakelijke informatie goed af te bakenen. Vooral op social media kanalen lopen persoonlijke en commerciële berichten dan al snel door elkaar. ZZP’ers realiseren zich nog te weinig dat ze met iedere online uiting een onuitwisbare indruk achterlaten. Zeker als het accent op privézaken ligt nemen opdrachtgevers ze beduidend minder serieus, wat weer kan leiden tot het mislopen van opdrachten.
 
Manage uw online identiteit
Door meer tijd en aandacht te besteden aan hun online identiteit vergroten ZZP’ers de kans op meer opdrachten aanzienlijk. Ook zorgen ze voor extra zichtbaarheid door hun professionele kwaliteiten meteen in de etalage te zetten en zich te onderscheiden van concurrenten. Als ZZP’er kunt u niet langer achterblijven en moet u in concurrentie met andere ZZP’ers jezelf optimaal online profileren. Dat kan door zakelijk te publiceren, regelmatig te bloggen, genereren van positieve reviews of uw website te optimaliseren.
 
ZZP‘ers vinden meer tips, handigheden en gratis handleidingen over het managen van hun online identiteit op MijnOnlineIDentiteit.nl. Wilt u als ZZP‘er potentiële klanten en opdrachtgevers écht overtuigen? Zorg dan dat uw online identiteit onderscheidend is van collega ZZP’ers.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
In 2011 lanceerde Eric Ries De Lean Startup, een revolutionair boek dat voor velen de nieuwe bijbel zou worden bij het starten of transformeren van bedrijven. Niet alleen werd zijn boek een wereldwijde bestseller, Ries reisde de wereld over om lezingen te geven en kleine en grote bedrijven te helpen met succesvol innoveren en groeien. Dit leverde hem nieuwe inzichten en oplossingen op van onschatbare waarde, die hij in 'De startup-methode' met ons deelt. Ries is verbonden aan de Harvard Business School en het gerenommeerde designbureau ideo.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Meer beurs