Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
21 april 2017
 

Personele schaarste dwingt dienstverlener tot efficiënter serviceproces

 
 

CTB xRM signaleert dat veel bedrijven hun resources voor service en onderhoud inefficiënt benutten. Zeker in een tijd waarin veel bedrijven kampen met personele schaarste en steeds veeleisendere klanten, is het belangrijker dan ooit om in het serviceproces slimmer met mankracht en logistiek om te gaan.

CTB helpt organisaties, die worstelen met deze uitdaging, op weg met een stappenplan en een Field Service-oplossing op maat.
 
Uitdagingen voor service verlenende bedrijven
Naast vergrijzing van technisch personeel neemt het aantal leerlingen op technische opleidingen af en hebben bedrijven steeds meer moeite om talent vast te houden. Kortom, bedrijven moeten meer doen met minder mensen. Dit onderstreept het belang van een slimmere inzet van resources. Door de digitale transformatie zijn er veel mogelijkheden voorhanden om processen efficiënter te laten verlopen. Vooral bij medewerkers die in het veld werken, valt met de inzet van ICT nog veel te winnen. Zo kan met Microsoft Dynamics 365 voor Field Service het aansturen van buitendienstspecialisten geoptimaliseerd worden. Bijvoorbeeld door middel van real-time inzicht in het werk van monteurs die op pad zijn. Dit resulteert niet alleen in een efficiëntere planning en snellere oplossingen, maar stelt bedrijven in staat om hun klanten nog meer te verrassen met hun dienstverlening.

Gemiste kansen
Mark Ponsen, Field Service specialist bij CTB: "We constateren dat bedrijven in de techniek, bouw en offshore hun resources nog efficiënter kunnen inzetten. In gesprekken met dienstverleners horen we regelmatig dat bijvoorbeeld een monteur met verkeerde skills, gereedschap of materiaal bij de klant zat. Gemiste kansen die het bedrijf onnodig veel geld en klanttevredenheid kosten. Ik weet dat de welwillendheid van bedrijven er is om met behulp van ICT dergelijke problemen te voorkomen. Het ontbreekt hen alleen vaak aan kennis en tijd om eruit te halen wat er in zit. Zeker als serviceorganisaties hebben besloten om het roer om te gooien en de klant echt centraal gaan stellen."

Het eBook: ‘Verrassen met Field Service’ geeft verrassende en praktische voorbeelden van partijen die hun Field Service naar het volgende niveau hebben getild. Ook staat er een zeven-stappenplan in om bedrijven op weg te helpen. Het eBook kunt u hier lezen.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
ADVERTORIAL
Loopt het contract van een van u zwangere medewerkers binnenkort af maar wilt u haar het liefst in dienst houden? Bespreek samen jullie plannen om een goede samenwerking te behouden voor na de zwangerschap.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Goede beveiliging verkleint risico autodiefstal met 75 procent
Met een goed, door vakmensen ingebouwd beveiligingssysteem kunnen autobezitters het risico op diefstal van hun vervoermiddel met bijna 75 procent verkleinen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De veranderingen in de markt gaan almaar sneller en dieper, onder invloed van voortschrijdende digitalisering, complexer klantgedrag, nieuwe toetreders in het concurrentieveld en veranderende businessmodellen. De traditionele manieren van werken schieten steeds vaker tekort. Wie in de toekomst bestaansrecht wil hebben, moet daarom fundamenteel anders gaan denken. En daarvoor valt enorm veel te leren van succesvolle startups.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Brisk-index: 268.57 2.04 %
Stijgers Dalers
Doc data 0.5  4.2 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Unilever 47.79  -2.9 %
Sligro food 38.89  -1.8 %
Meer beurs