Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
20 april 2017
 

Bedrijven laten telefoons vaker repareren

 
 

Het gebruik van een zakelijke telefoon is binnen bedrijven onmisbaar. Bij intensief gebruik komt het helaas nog wel eens voor dat een telefoon beschadigd raakt, en wel zodanig dat het toestel niet meer te gebruiken is.

Eerder werd vaak de keuze gemaakt direct een nieuw toestel te bestellen omdat reparaties vaak erg kostbaar waren en ook nog eens lange tijd konden duren. Tegenwoordig wordt er vaker voor gekozen het toestel zelf te herstellen. Niet alleen duurzamer, maar vaak nog sneller dan een nieuw toestel bestellen en bovendien meestal goedkoper dan de reparatie uitbesteden. Sander Slaghekke van FixjeiPhone.nl vertelt u meer over de mogelijkheden.
 
Zelf een smartphone repareren
Volgens Slaghekke kiezen steeds meer bedrijven ervoor om zelf hun smartphones of andere mobiele apparaten te repareren. "Toestellen worden steeds meer intern gerepareerd, wat met de juiste gereedschappen en onderdelen ook vaak probleemloos kan. Snel herstel is voor bedrijven erg belangrijk, en bijvoorbeeld een nieuw scherm is in ongeveer tien minuten te vervangen. Naast sneller herstel scheelt het behoorlijk in de kosten. Voor een gemiddelde reparatie van een iPhone 6 scherm bent u al gauw rond de 100 euro kwijt, terwijl een vervanging die u zelf uitvoert minder dan 50 euro hoeft te kosten. Bij reparaties is het overigens altijd verstandig om een video te bekijken waarin de uit te voeren handelingen stap voor stap worden uitgelegd of een reparatiehandleiding bij de hand te hebben." Volgens Slaghekke kan meer dan 99 procent van de mensen zelf hun smartphone repareren met behulp hiervan.
 
Onderdelen en gereedschap
Zijn de telefoons binnen uw organisatie veelal van hetzelfde merk en model en worden de reparaties intern uitgevoerd? Dan is het volgens Slaghekke belangrijk om de onderdelen die het meest vervangen dienen te worden, op voorraad te hebben. "Zo kunnen reparaties direct worden uitgevoerd, en hoeft de medewerker niet zonder zijn eigen telefoon te werken terwijl op onderdelen moet worden gewacht." Hij voegt hier nog aan toe dat het juiste gereedschap natuurlijk ook erg belangrijk is voor een snelle en vakkundige reparatie.
 
Cursusmogelijkheden voor ICT-medewerkers
Slaghekke geeft aan dat er ook bedrijfscursussen die betrekking hebben op reparaties worden gegeven aan bijvoorbeeld medewerkers van een ICT-afdeling. "Tijdens een dergelijke cursus doen de cursisten ervaring op met veelvoorkomende schades en reparaties. Onder begeleiding leren de medewerkers bepaalde schades snel en vakkundig te repareren en defecte onderdelen te vervangen."
Geen dure reparaties of vervangende telefoons meer, reparaties kunnen gewoon intern worden uitgevoerd.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken