Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Veel restaurants hebben geen werkende website

19 april 2017 - Wanneer men op zoek is naar een geschikt restaurant, kan er al op het internet enig vooronderzoek gedaan worden. Tik even op Google in wat u wilt eten in welke plaats en er worden zo verscheidene opties gegeven.

Ook kunnen bij steeds meer restaurants de reserveringen online worden gedaan. Makkelijk voor de gast, makkelijk voor de zaak. Maar hebben alle horecaondernemers wel even goed door dat een simpele, maar duidelijke website hen al een hoop kan opleveren? Telefoonboek.nl onderzocht of restaurants ook gastvrij zijn op het wereldwijde web.

Onderzoek
In de database van Telefoonboek.nl staan 19446 zaken geregistreerd in de categorie ‘Restaurant’. Bij deze restaurants werd gekeken hoeveel er een werkende website bezitten. Bij slechts 6617 bedrijven werd er een werkende website gevonden, hetgeen neerkomt op 34 procent. Dat wil zeggen dat 66 procent van de restaurants, zo’n 12829 gevallen, geen werkende website heeft.

Responsive
Ook zijn de websites getest op responsiveness. Responsiveness houdt in dat de website meebeweegt met het apparaat waarop deze getoond wordt. Zo is deze dus altijd goed leesbaar en bruikbaar ongeacht het apparaat waarop deze bekeken wordt, zoals op de smartphone. Bij 35,5 procent van de 6617 loodgieters werd een responsive website gevonden. Dat betekent dat 64,5 procent van de websites van restaurants aan bruikbaarheid en leesbaarheid inboet als deze bekeken worden op mobiel.

Gemiste kans
Uit deze cijfers blijkt dat een hoop horecaondernemers nog niet digital minded zijn. "Dat is een gemiste kans" denkt Ronny Oonk, manager van Places Websites en onderzoeker van Telefoonboek.nl. "Een website is het online visitekaartje van de zaak. Daar zou je door het plaatsen van de menukaart en eventuele tijdelijke aanbiedingen de gasten alvast warm kunnen maken. En nog belangrijker: online vindbaarheid zorgt voor méér gasten. Ook de responsiveness van de website kan daaraan bijdragen. Mensen die een dagje uit of onderweg zijn kunnen zo op optimaal de weg naar uw restaurant vinden via de smartphone."
 

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.