Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
19 april 2017
 

Veel restaurants hebben geen werkende website

 
 

Een hoop horecaondernemers zijn nog niet digital minded

Wanneer men op zoek is naar een geschikt restaurant, kan er al op het internet enig vooronderzoek gedaan worden. Tik even op Google in wat u wilt eten in welke plaats en er worden zo verscheidene opties gegeven.

Ook kunnen bij steeds meer restaurants de reserveringen online worden gedaan. Makkelijk voor de gast, makkelijk voor de zaak. Maar hebben alle horecaondernemers wel even goed door dat een simpele, maar duidelijke website hen al een hoop kan opleveren? Telefoonboek.nl onderzocht of restaurants ook gastvrij zijn op het wereldwijde web.

Onderzoek
In de database van Telefoonboek.nl staan 19446 zaken geregistreerd in de categorie ‘Restaurant’. Bij deze restaurants werd gekeken hoeveel er een werkende website bezitten. Bij slechts 6617 bedrijven werd er een werkende website gevonden, hetgeen neerkomt op 34 procent. Dat wil zeggen dat 66 procent van de restaurants, zo’n 12829 gevallen, geen werkende website heeft.

Responsive
Ook zijn de websites getest op responsiveness. Responsiveness houdt in dat de website meebeweegt met het apparaat waarop deze getoond wordt. Zo is deze dus altijd goed leesbaar en bruikbaar ongeacht het apparaat waarop deze bekeken wordt, zoals op de smartphone. Bij 35,5 procent van de 6617 loodgieters werd een responsive website gevonden. Dat betekent dat 64,5 procent van de websites van restaurants aan bruikbaarheid en leesbaarheid inboet als deze bekeken worden op mobiel.

Gemiste kans
Uit deze cijfers blijkt dat een hoop horecaondernemers nog niet digital minded zijn. "Dat is een gemiste kans" denkt Ronny Oonk, manager van Places Websites en onderzoeker van Telefoonboek.nl. "Een website is het online visitekaartje van de zaak. Daar zou je door het plaatsen van de menukaart en eventuele tijdelijke aanbiedingen de gasten alvast warm kunnen maken. En nog belangrijker: online vindbaarheid zorgt voor méér gasten. Ook de responsiveness van de website kan daaraan bijdragen. Mensen die een dagje uit of onderweg zijn kunnen zo op optimaal de weg naar uw restaurant vinden via de smartphone."
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
ADVERTORIAL
Frank van Marwijk, Michel Hoetmer, Asha Kalijan, Jan Vermeiren, Johanna Kroon en André de Waal. Lees de gratis artikelen van deze management best-seller auteurs op Managersonline.nl. Plus: handige checklists en het laatste managementnieuws!
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Dankzij Dogdrones is overlast van hondenpoep verleden tijd
Tinki.nl, de vergelijkingssite voor hondenliefhebbers, heeft samen met Space53, het internationale testcentrum voor drones, twee dogdrones ontwikkeld die de overlast van hondenpoep moeten terugdringen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek.
Lees verderMeer boeken
ADVERTORIAL
Word nu abonnee van Brisk Magazine en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists en voorbeelddocumenten voor ondernemers. Klik hier om u te registreren.
BRISK-INDEX
AEX index: 521.13 -0.15 %
Brisk-index: 206.10 0.60 %
Stijgers Dalers
Stern groep 24.5  4.5 %
Nutreco 47  3.9 %
BE semicondu 47.96  3.5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Gemalto 51.42  -7.2 %
KAS bank 10.9  -3.6 %
Meer beurs