Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
30 maart 2017
 

Jonge vrouwen zoeken vaker online naar een tweedehands auto

 
 

Jonge mannen en vrouwen pakken de zoektocht naar een tweedehands auto beiden op geheel eigen wijze aan. Vrouwen onder de 35 jaar zoeken vaker online naar een occasion dan mannen in dezelfde leeftijdscategorie (een verschil van 45 procent).

Vrouwen doen ook meer onderzoek naar de historie van een auto, onder meer door het inzien van een voertuighistorierapport. Verder maken vrouwen vaker proefritten in auto’s waar ze interesse in hebben. Mannen ouder dan 35 jaar, oriënteren zich wel weer vaker online voor de aanschaf van een occasion. Dat blijkt uit cijfers van AutoTrack.
 
Zoeken naar occasion
Vrouwen zoeken een occasion voornamelijk binnen een straal van 30-50 km van hun woonplaats. De meest gezochte auto door vrouwen is een Volkswagen Polo of een Golf, bij voorkeur een hatchback in de kleur zwart of wit. Op de tweede plek staat een BMW 3 serie en op nummer drie volgt de Audi A3.
 
Andere voorkeuren van vrouwen:
 

  • De aanschafprijs van een occasion varieert van 5.000 tot 10.000 euro
  • Bij voorkeur is de auto tussen de vijf tot zeven jaar oud (afhankelijk van de prijsklasse)
  • Er staat niet meer dan 100.000 tot 150.000 kilometer op de teller
  • De airconditioning is bijzonder belangrijk
Vrouwen onderzoeken meer
Staals: "We zien aan de hand van ons websiteverkeer dat vrouwen meer onderzoek doen naar de kenmerken van een auto. Ook downloaden ze vaker een voertuighistorierapport dat u bij elke advertentie op AutoTrack gratis kunt downloaden. Zo’n rapport kan u helpen met de aanschaf van een betrouwbare auto."
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken