Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
24 maart 2017
 

Mkb’er ziet geen noodzaak voor vitaliteitsbeleid

 
 

Het hanteren van een vitaliteitsbeleid is niet nodig als het aan de mkb’er ligt (63 procent). De behoefte aan een dergelijk beleid is bij deze groep ondernemers simpelweg niet aanwezig.

Negentien procent geeft als reden dat het nog onbekend terrein is en veertien procent zegt dat de verantwoordelijkheid bij de medewerkers zelf ligt. Organisaties die wel een vitaliteitsbeleid hanteren leggen met name de focus op ziekteverzuim (43 procent), sport en beweging (42 procent) en een goede balans tussen werk en privé (32 procent). Deze gegevens blijken uit de jaarlijkse MKB Marktmonitor van Unique in samenwerking met onderzoeksbureau Motivaction onder 1.559 mkb’ers.

Gezonde en bevlogen medewerkers
Loes Dingemans, algemeen directeur bij Unique: "Ik vermoed dat organisaties nog te weinig kennis hebben van wat een vitaliteitsbeleid precies inhoudt en wat het kan betekenen voor een organisatie. Terwijl het implementeren van een vitaliteitsbeleid simpeler is dan bedrijven misschien denken. Denk bijvoorbeeld aan het nauw betrekken van medewerkers bij beslissingen, of afspraken op maat maken. Het hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Tegelijkertijd is het hanteren van een vitaliteitsbeleid ontzettend belangrijk. Een organisatie creëert meer gezonde en bevlogen medewerkers, die beter presteren op hun werk en hier ook meer plezier aan beleven. Door actief te focussen op vitaliteit, kunnen werkgevers nog meer uit hun werknemers halen."

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
In 2011 lanceerde Eric Ries De Lean Startup, een revolutionair boek dat voor velen de nieuwe bijbel zou worden bij het starten of transformeren van bedrijven. Niet alleen werd zijn boek een wereldwijde bestseller, Ries reisde de wereld over om lezingen te geven en kleine en grote bedrijven te helpen met succesvol innoveren en groeien. Dit leverde hem nieuwe inzichten en oplossingen op van onschatbare waarde, die hij in 'De startup-methode' met ons deelt. Ries is verbonden aan de Harvard Business School en het gerenommeerde designbureau ideo.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Meer beurs