Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
15 februari 2017
 

Vijf belangrijke tips voor de modebranche

 
 

De modebranche is zeer divers en heeft een breed aanbod van kleding. De kanalen waar consumenten kunnen shoppen lijken steeds meer op elkaar en winkeliers sluiten hun aanbod hierop aan.

Zij bieden de consument een winkelervaring zowel in fysieke winkels, catalogussen en uiteraard ook online. Al deze kanalen bieden unieke mogelijkheden om een merk onderscheidend te positioneren en de consument te betrekken. Salesforce Commerce Cloud geeft retailers meer inzicht in wat de consument wil gebaseerd op de data van meer dan 400 miljoen online shoppers wereldwijd.

Hier zijn vijf belangrijke tips voor moderetailers:

Mobiel op de eerste plek
Modefanaten gebruiken het liefst mobiele apparaten en telefoons staan hierbij veruit op nummer één. Consumenten die merkkleding kopen, kopen vaker via hun mobiel dan shoppers in andere sectoren. Om het vertrouwen van de shopper te winnen, moeten retailers eventuele obstakels in het aankoopproces wegnemen. Klanten correct begeleiden naar bijvoorbeeld de juiste maat, zorgt voor meer aankopen en minder retourneren van kleding.    

Traffic genereren is essentieel
Het is redelijk cliché, maar de groei van het aantal website-bezoeken zorgt voor digitale groei. Retailers moeten zich erop richten shoppers opnieuw te betrekken bij hun merk. Kijk maar eens naar de tactieken van gevestigde retailers die predictive intelligence inzetten om de juiste ontvangers te selecteren voor de juiste boodschap, op het goede moment. Hierbij bevat het bericht altijd relevante content. Retailers kunnen een merk tot leven brengen met design.

Balans tussen design en wetenschap
Sommige retailers vinden een goede balans in design en wetenschap. Anderen gebruiken predictive intelligence later in de customer journey om shoppers te binden aan een product en de relevantie te verbeteren. Zo gebruikt UGG technologie om het vertrouwen van de shopper bij het kopen van de juiste maat te verhogen. ‘Pastechnologie’ is een handige tool om het vertrouwen van de consument – die op zoek is naar een vergelijkbare ervaring als in een fysieke winkel – te verbeteren. Daarnaast heeft het consumentenvertrouwen een directe correlatie met hogere conversie en lagere retourratio’s.

Maak ruimte voor het merk
Merkretailers zetten digitale tools in om hun merkverhaal te vertellen, om hiermee de consument voor zich te winnen. Continu bezig zijn met waar het merk voor staat is van vitaal belang voor merkretailers. Het verhaal moet consistent zijn in de volledige winkelervaring. Denk aan elk detail, zoals de kwaliteit en de selectie van de fotografie, modellen en de outfits.

Breng intelligentie naar ieder onderdeel van de organisatie
Intelligentie is een mandaat bij de grote retailers. Samenwerken met channel-partners door het delen van cruciale data over webanalyse, sales en zelfs reviews, helpt om de kwaliteit en de voorspelling van de consumentenvraag te verbeteren. Het verzamelen van data rond shopper-activiteit, demografie en reviews zorgt ervoor dat organisaties betere producten en campagnes kunnen maken. Retailers moeten er ook voor zorgen dat ze constant aannames checken, door data te analyseren om te kijken of de aannames wel of niet kloppen. 

Relevantie
"Het is van belang om relevantie te brengen in alle stappen van de reis die een shopper aflegt. Het gaat om meerdere onderdelen: on-site natuurlijk, maar ook via e-mail, off-site advertising, social, mobiel en – indien relevant – in de winkel. Als retailers dit in gedachten houden en de juiste tools inzetten, zullen ze eerder nieuwe klanten aantrekken en bestaande klanten behouden," zegt Jamie Merrick, Head of Industry Insights bij Salesforce Commerce Cloud.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
ADVERTORIAL
Loopt het contract van een van u zwangere medewerkers binnenkort af maar wilt u haar het liefst in dienst houden? Bespreek samen jullie plannen om een goede samenwerking te behouden voor na de zwangerschap.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Data Recovery Nederland haalt voor klant 115 bitcoins terug
BOEKENNIEUWS
Maandagmorgen staat alles op z’n kop! is een no-nonsense managementboek dat je helpt concrete stappen te zetten om je marktkracht te vergroten. Een verademing na al die hypes over Agile, Scrum en Holacracy. Een down-to-earth boek waarmee je als ondernemer bereikt wat je wilt bereiken. Want het is niet zo moeilijk als de goeroes je willen laten geloven: ‘Het geheim zit in jouw besluit om maandagmorgen direct aan de slag te gaan’.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Stijgers Dalers
Doc data 1.78  87.4 %
Altice 10.44  10.5 %
Value8 5.44  5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Groothandels 49.3  -3.3 %
Brill kon 34.6  -1.7 %
Meer beurs