Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
14 februari 2017
 

Consument bezorgd over veiligheidsmaatregelen online shoppen

 
 

Uit nieuw onderzoek van MarkMonitor blijkt dat vier op de vijf consumenten bang is om online onbewust namaakproducten te kopen. Daarnaast geeft 78 procent van de respondenten aan dat, ondanks de groeiende populariteit van online shoppen, zij zich zorgen maken over de beveiliging.

Maar liefst 42 procent is bezorgd over de veiligheid van hun persoonlijke en financiële gegevens bij online betalingen.
De veiligheid online is al langer een probleem voor consumenten en het percentage dat hier bezorgd over is, blijft groeien. In 2015 bleek uit vergelijkbaar onderzoek van MarkMonitor nog dat 64 procent van de respondenten zich hier zorgen over maakt.

Meer bescherming
Mark Frost, CEO van MarkMonitor, een onderdeel van Clarivate Analytics, over het onderzoek: "Ondanks dat e-commerce populairder is dan ooit, vinden klanten dat de meeste bedrijven niet genoeg doen om hen veilig te stellen en de zorgen die zij hebben te verlichten. Uit het onderzoek blijkt zelfs dat 85 procent van de consumenten van mening is dat merken meer zouden moeten doen om hen te beschermen, in het bijzonder bij de aankoop van namaakproducten."

Negatief effect
Uit het onderzoek blijkt ook dat wanneer bedrijven nu geen actie ondernemen, dit een duidelijk negatief effect heeft op de business. Bijna driekwart (71 procent) van de respondenten die onbewust namaakproducten heeft gekocht, heeft nu namelijk ook een negatievere perceptie van het echte merk. Twaalf procent geeft zelfs aan nooit meer iets van dat merk te kopen.
"De resultaten laten duidelijk zien dat bedrijven het zich niet langer kunnen veroorloven om achterover te leunen wat betreft maatregelen voor de online bescherming van klanten. Deze specifieke statistieken versterken het belang van het hebben van een online merkbeschermingsstrategie dat de dreiging van namaakproducten voorkomt," aldus Frost.

Over het onderzoek
Het onderzoek is in november 2016 uitgevoerd in opdracht van MarkMonitor door het vooraanstaande marktonderzoeksbureau Opinium. In totaal deden er 3.432 respondenten mee uit negen landen: het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zweden en Nederland.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
ADVERTORIAL
Frank van Marwijk, Michel Hoetmer, Asha Kalijan, Jan Vermeiren, Johanna Kroon en André de Waal. Lees de gratis artikelen van deze management best-seller auteurs op Managersonline.nl. Plus: handige checklists en het laatste managementnieuws!
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
Moed tonen op je werk, thuis en op straat is niet vanzelfsprekend. We horen regelmatig over de gevolgen van risicomijdend gedrag. In dit boek lees je over situaties waar moed is getoond ondanks risico's. Waar keuzes werden gemaakt die niet de makkelijkste, maar wel goed waren. Waar werd volgehouden ondanks tegenstand en tegenslag. Wat valt daarvan te leren?
Lees verderMeer boeken
ADVERTORIAL
Word nu abonnee van Brisk Magazine en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists en voorbeelddocumenten voor ondernemers. Klik hier om u te registreren.
BRISK-INDEX
AEX index: 512.62 0.61 %
Brisk-index: 203.64 0.72 %
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Crown van ge 5.42  0.4 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Meer beurs