Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
16 september 2010
 

Wat word het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland?

 
 

Onderzoek door MarketResponse onder 2.500 consumenten naar het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland heeft tien genomineerden opgeleverd.

De tien bedrijven die in aanmerking komen voor de titel ‘Het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland 2010’ zijn: ANWB, bol.com, DA drogisten, Etos, Hema, Ikea, Intratuin, Jumbo, Landal GreenParks en Univé. 

Positeve klantervaringen
Op dinsdag 2 november wordt de winnaar in Leusden bekend gemaakt. De verkiezing van het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland richt zich op positieve klantervaringen. De vijf belangrijkste factoren die klantvriendelijkheid bepalen zijn volgens de consument: Tijdig fouten oplossen, goede bereikbaarheid, beloftes nakomen, flexibiliteit en klanten alleen benaderen met relevante informatie. In het onderzoek zijn bedrijven door consumenten op deze vijf factoren beoordeeld. De scores van consumenten op deze factoren bepalen uiteindelijk welke organisatie het klantvriendelijkste bedrijf van 2010 is. 

Sociale media

Bij de beoordeling van klantvriendelijkheid spelen de reacties van klanten op social media, zoals Twitter, Hyves en Facebook, een steeds belangrijkere rol. Volgens Bart Götte, directeur van MarketResponse, dienen bedrijven zich daarmee dan ook actief bezig te houden. Het onderzoek laat zien dat alle tien de genomineerden sociale netwerken op internet actief volgen. Een aantal reageert actief op online feedback of is bezig met het ontwikkelen van beleid hiervoor. "De genomineerde organisaties onderscheiden zich juist vanwege de goede online feedback en gerichte aanpak van klantenservice. Bij een van de genomineerde organisaties is het zelfs onderdeel van de bonusstructuur en het operationeel beleid," aldus Götte. 

Uitreiking

Op 2 november wordt tijdens een event in Leusden, met als thema online customer feedback, voor de vierde keer het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland bekend gemaakt. Vorige winnaars zijn Jumbo (twee keer) en Ikea. Het onderzoek en evenement zijn een initiatief van MarketResponse en Egbert Jan van Bel, auteur van het boek 'Kloteklanten'. Meer informatie over de uitreiking vindt u hier.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
ADVERTORIAL
Loopt het contract van een van u zwangere medewerkers binnenkort af maar wilt u haar het liefst in dienst houden? Bespreek samen jullie plannen om een goede samenwerking te behouden voor na de zwangerschap.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
BOEKENNIEUWS
De veranderingen in de markt gaan almaar sneller en dieper, onder invloed van voortschrijdende digitalisering, complexer klantgedrag, nieuwe toetreders in het concurrentieveld en veranderende businessmodellen. De traditionele manieren van werken schieten steeds vaker tekort. Wie in de toekomst bestaansrecht wil hebben, moet daarom fundamenteel anders gaan denken. En daarvoor valt enorm veel te leren van succesvolle startups.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Brisk-index: 186.61 -0.43 %
Stijgers Dalers
Nedap 41.27  5.1 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Altice 8.1  -12.1 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Air france - 10.98  -4 %
Meer beurs