Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Vijf lucratieve webshoptips voor de feestdagen

22 december 2016 - Kerstmis en de periode rond oud en nieuw zijn bij uitstek geschikt voor webshopwinkeliers om hun verkoop nog een extra boost te geven. Payolution heeft daarvoor vijf lucratieve tips geformuleerd.

"Beschouw het als ons kerstgeschenk van 2016 aan de Nederlandse webshopwinkeliers. Zij kunnen er voor en tijdens de feestdagen in 2017 hun voordeel mee doen en zich zo onderscheiden van hun concurrenten," zegt Bernhard Linemayr, CEO van payolution.

Tip 1. Bied de klant verschillende betaalmogelijkheden
Uit een studie naar het online shopgedrag van consumenten blijkt dat aankopen vaker worden afgebroken wanneer slechts enkele of minder bekende betaalmogelijkheden worden aangeboden. Zo heeft 40 procent van de ondervraagden meer vertrouwen in een webshop die meer dan één betaalmethode aanbiedt. En maar liefst 60 procent ‘cancelt’ hun aankoop als hun favoriete betaalmogelijkheid niet voorhanden is.

Tip 2. Geef prijzen en voorwaarden duidelijk weer
Onduidelijkheid over de hoogte van de verzendkosten of de verkoopprijs is voor veel consumenten reden om een aankoop te annuleren. Volgens onderzoek van Forrester Research annuleert 22 procent van de consumenten hun online aankoop, omdat de verzendkosten te laat in het betalingsproces worden weergegeven. Linemayr: "Transparantie is het sleutelwoord. Geef daarom prijzen en voorwaarden duidelijk weer op uw website, zodat uw klanten niet voor verrassingen komen te staan."

Tip 3. Wees altijd goed telefonisch of online bereikbaar
"Een telefonische helpdesk, chatfunctie of 24/7 mailservice is een effectieve manier om vragen of problemen van klanten op te lossen. Het succes hiervan staat of valt met een goede bereikbaarheid," zegt Linemayr.

Tip 4. Investeer in vertrouwen
"Het vertrouwen van de consument in uw webshop is belangrijk. Kwaliteitslabels en onafhankelijke certificaten, zoals bijvoorbeeld Thuiswinkel-waarborg en Webwinkel Keur, zijn voor klanten vaak medebepalend om iets te kopen. Geef de logo’s van deze labels en certificaten daarom duidelijk weer op uw website. Ook goede reviews en productbeoordelingen via traditionele en social media spelen bij consumenten een belangrijke rol bij de aanschaf van een product," zegt Linemayr.

Tip 5. Verwijder verlopen aanbiedingen en acties van de website
Veel webshopwinkeliers hebben speciale aanbiedingen of organiseren speciale acties tijdens de feestdagen. Linemayr: "Het kan door alle drukte wellicht aan uw aandacht ontsnappen, maar vergeet niet om de speciale feestaanbiedingen tijdig weer te beëindigen. Dus geen kerstkoopjes na 26 december of eindejaarsaanbiedingen die in februari soms nog steeds geldig zijn."
 

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.