Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
22 december 2016
 

Benader uw (toekomstige) werknemer als klant

 
 

Unit4 onderzocht samen met Reed Business Information de stand van zaken onder Nederlandse HR-professionals op het gebied van automatisering. Uit dit Nationaal HR Onderzoek 2016 kwamen een aantal aandachtsgebieden naar voren, zoals: automatisering van de HR-afdeling.

Het vinden en behouden van talent staat bovenaan het lijstje met prioriteiten van de ondervraagde HR-professionals. En juist het automatiseren van de HR-afdeling helpt daarbij. Op meerdere manieren. Unit4 licht er een aantal uit.

Goede bereikbaarheid vanuit mobiel platform
Bij het werven van mensen is het belangrijk dat u goed toegankelijk bent vanuit verschillende platformen, ook mobiel. Dit geldt ook voor uw vacaturesite. Kandidaten moeten u makkelijk kunnen vinden en bereiken. Haal bovendien alle overbodige handelingen uit het proces. Door dit optimaal uit te voeren, verlaagt u de drempel om te solliciteren. Hiermee onderscheidt u zich als bedrijf en maakt u uzelf aantrekkelijk voor nieuw talent.

Software helpt bij het vinden van talent
Zijn er eenmaal een hoop sollicitaties, dan is het zaak de juiste kandidaten eruit te halen. Ook dat kunt u deels automatiseren. Er bestaat intelligente software die de sollicitanten matcht aan het profiel. De HR-medewerker hoeft dan niet alle CV’s door te nemen.

Apps en tools
Privé maken mensen gebruik van verschillende apps en tools om informatie op te vragen of dingen te regelen. Daarmee worden verschillende handelingen overbodig of eenvoudiger. Maar op de werkvloer is die ontwikkeling vaak nog niet door gedrongen en doet de medewerker een stapje terug. Kan hij zijn tandartsrekening thuis met een foto via een app declareren, op het werk geldt vaak dat hij zijn bonnetjes aan een in te vullen formulier moet hechten. En kan hij zijn banksaldo dankzij de cloud altijd en overal inzien, zijn verlofsaldo is niet thuis op de bank te openen met zijn mobiele telefoon. Toch onhandig als hij net bezig is met zijn vakantieplannen.

Klantgericht denken
Veel HR-organisaties opereren nog steeds als personeelsadministraties, terwijl ook zij klantgericht zouden moeten werken. Door medewerker als klant te benaderen, verhoogt u zijn tevredenheid. De inzet van technologie draagt daaraan bij en zorgt er ook voor dat de HR-afdeling zich kan richten op andere werkzaamheden. Als werkgever straalt u bovendien modern werkgeverschap uit. Dit draagt in hoge mate bij aan uw corporate branding. En daardoor aan het vinden (en ook behouden) van talent.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken