Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
25 november 2016
 

Vijf tips om uw merkwaarde als retailer te vergroten

 
 

Retailers moeten uit hun comfortzone stappen om te voorkomen dat de ‘connected’ consument de detailhandel gaat regeren. Retailers die hun merkwaarde tot ver buiten hun fysieke en virtuele muren brengen, zorgen ervoor dat de consument er waar en wanneer dan ook mee in aanraking kan komen.

Salesforce Commerce Cloud heeft vijf tips opgesteld als leidraad voor retailers:
 

  • Kijk opnieuw naar het DNA van de organisatie - Herdefinieer KPI’s binnen de gehele organisatie. Maak daarbij het onderscheid tussen een focus op algemene groei en een focus op groei via het digitale kanaal;
  • Ontwikkel een ‘mobile-first’-strategie - Zet ‘mobiel’ centraal in uw digitale customer engagement-strategie. Investeer daarbij in sensitieve technologieën, zoals stemherkenning en gezichtsherkenning;
  • Versterk de supply chain en bouw een flexibel fulfilment-systeem - Bij verkooppunten is het belangrijk om voorraad- en orderinformatie beschikbaar te hebben. Op ieder moment in het aankoopproces moet een klant de mogelijkheid hebben om zijn bestelling aan te passen en direct af te ronden;
  • Maak het betaalproces zo eenvoudig mogelijk - Zorg voor koppelingen met messaging platforms, social commerce-mogelijkheden en mobiele apps van derden; zorg dat promoties ook zijn doorgevoerd in de digitale portemonnee;
  • Investeer in flexibiliteit - Maak de verschuiving van technologie als een ‘enabler’ naar technologie als een businessmodel; bouw een sterk service-georiënteerde applicatie-architectuur met een duidelijke focus op API-orkestratie.
  • Interactie met consumenten
    "De nieuwe werkelijkheid in retail vraagt van retailers een andere aanpak als het gaat om hoe, waar en wanneer ze interactie hebben met consumenten," aldus Rick Kenney, Head of Consumer Insight bij Salesforce Commerce Cloud. "De veranderingen zin nodig op veel terreinen; van de organisatiecultuur tot bedrijfsprocessen, van de technologische architectuur tot de customer engagement-strategie. Het is voor retailers essentieel om een vlijmscherpe focus te hebben op specifieke aspecten van de digitale transformatie die grote invloed kunnen hebben op de omzet, kosten en ook de klantloyaliteit."

     
    Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

     

    Gerelateerde nieuwsitems

     
     
    Reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    Reageren

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
    code te wijzigen.
    Managersonline.nl
    Het internetmagazine voor directeuren en managers
    Meer dan 100 checklists
    Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
    BOEKENNIEUWS
    De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
    - de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
    - het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
    - een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
    - je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
    Lees verderMeer boeken