Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
14 oktober 2016
 

ZZP’er heeft baat bij website

 
 

Het hebben van een website levert ZZP’ers jaarlijks heel wat op. Recente cijfers van Onepage.website en Stichting Internet Domeinregistratie (SIDN) tonen aan dat ZZP’ers met een website gemiddeld zeventien opdrachten per jaar binnenhalen en hiermee een extra omzet van  22.500 euro genereren.

Steeds meer ZZP’ers hebben een eenvoudige website waarmee zij zorgen dat hun organisatie ook online vindbaar is. Het aantal onepage websites is het afgelopen jaar in Nederland dan ook met 300 procent gestegen.
 
Website onmisbaar
Uit het onderzoek dat is afgenomen onder 1280 Nederlandse ZZP’ers, blijkt dat een website feitelijk onmisbaar is. Maar liefst 95 procent van de ondervraagde ZZP’ers beschikt over een website met als voornaamste reden om online vindbaar te zijn (91 procent). Daarnaast speelt de website bij een ruime meerderheid een rol in het binnenhalen van opdrachten (84 procent). Gemiddeld zorgt een website jaarlijks voor het binnenhalen van zeventien opdrachten, wat elk jaar een extra omzet van 22.500 oplevert.
 
Uit de cijfers blijkt dat ook beroepen uit de branch Zorg & Welzijn veel hebben aan een website. Als kapper, schoonheidsspecialist of masseur kan een website zo tussen de 1.000 en€6.000 euro per jaar opbrengen. Henny Rietkerk, directeur Onepage.website: "Vroeger was het voor de zelfstandige ondernemer vaak niet rendabel om een website te hebben. Nu zijn er eventueel websites vanaf een euro per maand."  
 
Investeringen laag
Een website levert de ZZP’er dus veel op, terwijl de investeringen laag zijn. Uit de cijfers blijkt dat bijna de helft van de ZZP’ers minder dan 100 euro per jaar besteden aan de website en ook qua tijd is het hebben van een website geen grote investering te noemen. Een ruime meerderheid (64 procent) besteedt per maand zelfs minder dan een uur aan hun website.

 
Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Peter  |   | 
14-10-2016
 | 
13:47 uur
De kosten van een website zijn de laatste jaren flink gedaald, waardoor meer zzp' ers een website hebben. Velen gebruiken hem alleen als visitekaartje, anderen zijn er actief mee bezig. En zorgen samen met de inzet van social media voor meer reuring op de site. Wat kan leiden tot meer naamsbekendheid en meer omzet.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
In 2011 lanceerde Eric Ries De Lean Startup, een revolutionair boek dat voor velen de nieuwe bijbel zou worden bij het starten of transformeren van bedrijven. Niet alleen werd zijn boek een wereldwijde bestseller, Ries reisde de wereld over om lezingen te geven en kleine en grote bedrijven te helpen met succesvol innoveren en groeien. Dit leverde hem nieuwe inzichten en oplossingen op van onschatbare waarde, die hij in 'De startup-methode' met ons deelt. Ries is verbonden aan de Harvard Business School en het gerenommeerde designbureau ideo.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Meer beurs