Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Fabrikant: sterkere focus op online communicatie gewenst

25 februari 2011 - Fabrikanten in de bouw besteden momenteel het grootste deel van hun communicatiebudget aan traditionele middelen, zoals beurzen, folders en advertenties in bladen. Voor de komende jaren verwacht men zich echter steeds meer online te roeren.

Deze omslag is ook zeer gewenst. Van de afnemers oriënteert het grootste deel zich inmiddels namelijk online op materialen en leveranciers. Dit blijkt uit onderzoek van BouwKennis

Traditionele kanalen
Fabrikanten in de bouw besteden gemiddeld het leeuwendeel van hun communicatiebudget via traditionele kanalen. Eenvijfde van het communicatiebudget gaat op aan het organiseren en bijwonen van beurzen en bijeenkomsten. Het maken van folders en brochures (zeventien procent) en het plaatsen van advertenties in bladen zijn ook populaire vormen van marketingcommunicatie (vijftien procent). Aan de eigen internetsite wordt twaalf procent van het budget besteed en aan adverteren via internet vier procent. 

Van offline naar online
De komende jaren worden online communicatiemiddelen naar verwachting steeds vaker gebruikt. Van de fabrikanten verwacht maar liefst 73 procent de eigen internetsite de komende twee jaar vaker in te zetten. Adverteren op internet zal volgens 40 procent van de fabrikanten toenemen. Deze aandacht voor online gaat ten koste van traditionele communicatiemiddelen. Fabrikanten zien het belang van advertenties in bladen en folders en brochures afnemen. En dat terwijl deze nu nog tot de belangrijkste communicatiemiddelen worden gerekend. Dit geldt ook voor bijeenkomsten en beurzen: negentien procent van de fabrikanten verwacht dat daar de komende jaren minder op ingezet zal worden.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.