Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Pure online spelers winnen terrein

22 september 2016 - ANWB.nl, ASNBank.nl, Greenchoice.nl, Justlease.nl, KLM.com, KPN.com en Topbloemen.nl leiden de rankings in de Digital Excellence Monitor 2016. Dit benchmarkrapport van WUA geeft antwoord op de vraag welke spelers in zeven belangrijke branches voor de aanschaf van consumentenproducten en diensten in Nederland de beste digitale klantervaring bieden.

Deze customer experience wordt uitgedrukt in een gemiddelde score op de thema's Merk, Look&Feel en Aanbod uit het WUA Web Performance Model.
De resultaten in de Digital Excellence Monitor 2016 zijn gebaseerd op onafhankelijk onderzoek uitgevoerd in de periode augustus 2015 - juli 2016. In totaal beoordeelden meer dan 8500 respondenten meer dan 1.500 websites in zeven onderzochte branches: Telecom, Travel, Retail, Finance, Verzekeringen, Energie en Automotive.

Best practices
In het rapport zijn náást de rankings, ook meer dan twintig best practices te bekijken van de toppers in de markt. Ook vindt u interviews met digitale professionals van bedrijven die de rankings aanvoeren. Het rapport is hier gratis te downloaden op de website van WUA. Daan Tames, managing director bij WUA:  "De Digital Excellence Monitor 2016 van WUA laat voor de zeven branches waar we veel kennis en expertise hebben als onderzoeksbureau zien, welke organisaties excelleren op customer experience in de digitale arena. Naast de rankings hebben we dit jaar vol ingezet op het delen en ontsluiten van onze benchmark in Nederland, cijfermatig op de drie thema's én in de vorm van best practices. Het maakt dit rapport zéér lezenswaardig en een mustread voor iedereen die digitaal wil excelleren!"

Pure online spelers winnen terrein
In het recente verleden waren vooral de al bekende merken dominant in het digitale spel, de pure online spelers waren de uitdagers. WUA ziet de dominantie van de nieuwe spelers toenemen. Spelers als Simyo, Knab, Greenchoice en vele anderen die steeds hoger scoren in de customer experience benchmark zijn beter dan ooit in staat de voorkeur van de consument te verkrijgen.
 

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.