Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Ondernemer vertrouwt alleen internet bij aankoopbeslissing

18 februari 2011 - Voor een ruime meerderheid van 68 procent van de ondernemers heeft internet veel tot zeer veel invloed op hun zakelijke aankoopbeslissingen. Slechts iets meer dan 30 procent ondervindt weinig tot geen invloed van internet. Daarmee heeft internet een aanzienlijk grotere invloed op ondernemers dan alle andere media.

Dat blijkt uit onderzoek van BusinessCompleet.nl onder 924 ondernemers uit het mkb. Het onderzoek werd uitgevoerd in samenwerking met DHL Express, Telfort en ARAG Rechtsbijstand. 

Andere media
Televisie heeft bij een grote meerderheid van 95 procent weinig tot geen invloed, terwijl het medium bij slechts vier procent van de ondernemers veel of zeer veel invloed heeft op hun zakelijke aankoopbeslissingen. Zo mogelijk nog slechter scoren radio en buitenreclame. Ondernemers werd gevraagd de invloed van radio en buitenreclame elk afzonderlijk te beoordelen. Maar liefst 96 procent van de ondernemers ondervindt weinig of geen invloed van deze media, tegen slechts drie procent veel of zeer veel invloed.In vergelijking met televisie, radio en buitenreclame doen de gedrukte media het beter. 21 procent van de ondernemers geeft aan dat kranten en tijdschriften veel of zeer veel invloed hebben op hun zakelijke aankoopbeslissingen. Voor meer dan driekwart (bijna 79 procent) is de invloed echter weinig tot geen. 

Tablet-pc's
Om te kunnen voorspellen of tablet-pc's een mogelijk nieuw reclamemedium worden, is onderzocht hoeveel ondernemers er een in hun bezit hebben. Elf procent van de ondernemers uit het MKB heeft een tablet-pc, zoals een Apple iPad of een Samsung Galaxy Tab. En nog eens een opvallend hoog percentage van 47 procent heeft zo'n apparaat op zijn verlanglijstje staan. Tablet-pc's zijn populair bij ondernemers van alle leeftijden. Het verschil tussen jongere en oudere ondernemers is opmerkelijk klein, waarbij twintigers juist iets minder enthousiast uit het onderzoek komen dan dertigers. Ondernemers die een tablet-pc hebben, gebruiken hem voor privé (80 procent), zakelijke informatie (74 procent), nieuwsberichten (54 procent) en hobby (36 procent).

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.