Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
6 juni 2016
 

Beter bedrijfsimago door slimme werkplekkeuze

 
 

Jarenlang was kostenefficiency de belangrijkste overweging bij het zoeken naar de perfecte bedrijfslocatie voor bedrijven en ondernemers. Inmiddels ligt de crisis achter ons en vindt ruim zes op de tien (62 procent) zakelijke professionals dat een kantoor vooral moet zorgen voor het versterken van het imago en een creatieve, moderne en levendige omgeving (52 procent) moet bieden.

Daarnaast vindt ruim een vijfde (21 procent) dat een kantooromgeving aantrekkelijk moet zijn voor millenials die de werkvloer betreden. Dit blijkt uit onderzoek van Regus.
In landen als het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en zelfs de VS en Canada, blijft kostenefficiency – in tegenstelling tot Nederland - toch nog belangrijker dan het bieden van een creatieve en moderne omgeving. Ook de aantrekkelijkheid voor millenials is voor hen minder belangrijk dan dat we dat in Nederland vinden.

Value for money
Bijna de helft (48 procent) van de Nederlandse professionals is van mening dat value for money belangrijk is en dat extra investering geen probleem is als daar de ideale werkomgeving tegenover staat. Overwegingen zijn daarbij ook de nabijheid van potentiële klanten (29 procent) en goede netwerkmogelijkheden (24 procent). Maar ook een pingpongtafel of een gaming area op de werkvloer is volgens een op de twintig professionals onmisbaar voor een succesvol bedrijf.
Jessika van Veen, algemeen directeur Regus Nederland: "We merken dat bedrijven tegenwoordig veel meer op zoek zijn naar een inspirerende omgeving op de juiste locatie. Ieder bedrijf of iedere ondernemer heeft zijn eigen uitdagingen bij het vinden van een perfecte locatie. De een wil gemakkelijker talent kunnen aantrekken en dichtbij potentiele klanten zitten, terwijl de ander een locatie zoekt die zijn bedrijfsimago versterkt."

Visitekaartje
Voor zelfstandige ondernemers is een kantoor nog meer een visitekaartje voor de organisatie. Zij vinden het namelijk nog belangrijker (68 procent) dat een kantooromgeving een uitstraling heeft die ervoor zorgt dat het bedrijf groter lijkt en dat het value for money (53 procent) biedt. Daarentegen is het voor hen juist weer iets minder belangrijk dat het aantrekkelijk is voor millenials (zestien procent). Vooral voor deze groep biedt flexibel werken veel voordelen ten opzichte van een traditioneel kantoor.

Lastig
"Ook voor kleine ondernemers kan het lastig zijn om een werkplek op de juiste locatie te vinden, omdat er vaak hoge kosten, lange looptijden en beperkte flexibiliteit en groeimogelijkheden zijn bij klassieke huurovereenkomsten. Regus biedt juist flexibele werkplekken op toplocaties, zonder vast te zitten aan grote en dure contracten. Er komt dus veel kijken bij het zoeken naar de perfecte locatie, maar als de juiste locatie eenmaal gevonden is, kan dit zeker meespelen in het succes van een bedrijf," aldus Van Veen.
 

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken