Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
5 april 2016
 

Nederlandse online shopper besteedt dit jaar 811 euro

 
 

Nederlandse online shoppers gaan dit jaar naar verwachting  810,89 euro per persoon uitgeven, een stijging van 26,64 ten opzichte van 2015. Dit blijkt uit onderzoek van ActiePagina.nl. Uit de internationale studie, uitgevoerd door het Centre for Retail Research, blijkt dat de Nederlandse e-commerce dit jaar naar verwachting een groei kent van 16,5 procent ten opzichte van vorig jaar.

Dit is nagenoeg gelijk aan het Europese gemiddelde van 16,7 procent en zelfs boven de Verenigde Staten, dat een groei van 14,4 procent kent.
Naar verwachting doen online shoppers dit jaar gemiddeld dertien aankopen per persoon en hebben daarbij een bedrag van 63 in het digitale winkelmandje. De Britten zijn de meest frequente online shoppers van Europa met bijna 22 transacties. En ze geven daarbij ook nog het meest uit per transactie ( 71,23). Er is dus nog zeker veel groei mogelijk in Nederland; een goed vooruitzicht voor de toekomst van Nederlandse e-commerce.
 
Verdubbeling aantal mobiele transacties sinds 2014
In Nederland zijn er per 100 mensen ruim 116 mobile abonnementen; tablets en smartphones zijn dus niet meer weg te denken uit het leven van consumenten en het wordt steeds normaler om aankopen via een mobiel apparaat te doen. Dit jaar groeit de omzet via mobiel in Nederland met 57 procent, een stuk boven het Europees gemiddelde van 45 procent. Iedere Nederlandse mobiele shopper geeft in 2016 naar verwachting 524,82 euro uit; een stijging van 38,1 procent ten opzichte van vorig jaar en zelfs een stijging van 138 procent in vergelijking met 2014. Hier loopt Nederland juist weer iets voor op het Europees gemiddelde, dat een stijging van 32,1 procent kent ten opzichte van 2015.
Het aantal transacties dat mobiele shoppers doen, is in de afgelopen twee jaar meer dan verdubbeld. Deden mobiele shoppers in 2014 nog gemiddeld 4,4 aankopen via een mobiel apparaat, de verwachting is dat dit in 2016 gemiddeld 10,7 zal zijn, waarbij ze per aankoop 49,14  euro besteden.  
 
Betere online winkelervaring
Iwan Mouton, Partner Manager bij ActiePagina.nl: "De investeringen van retailers in een betere online winkelervaring werpen duidelijk vruchten af. Meer dan de helft (53,4 procent) van alle Nederlanders winkelt online en doet dit ook steeds vaker. Daarnaast wordt het steeds veiliger, gemakkelijker en normaler om aankopen via een mobiel apparaat te doen. Ieder jaar komen er weer veel mobiele shoppers bij, dankzij de nog steeds toenemende verkoop van tablets en smartphones. Tegenwoordig shopt meer dan twintig procent van de Nederlanders al mobiel. Dit kan nog veel meer toenemen als online retailers bereid zijn om te voldoen aan de behoeften van de mobiele gebruikers, zoals apps, mobile friendly sites en promoties."

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
ADVERTORIAL
Loopt het contract van een van u zwangere medewerkers binnenkort af maar wilt u haar het liefst in dienst houden? Bespreek samen jullie plannen om een goede samenwerking te behouden voor na de zwangerschap.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
BOEKENNIEUWS
De veranderingen in de markt gaan almaar sneller en dieper, onder invloed van voortschrijdende digitalisering, complexer klantgedrag, nieuwe toetreders in het concurrentieveld en veranderende businessmodellen. De traditionele manieren van werken schieten steeds vaker tekort. Wie in de toekomst bestaansrecht wil hebben, moet daarom fundamenteel anders gaan denken. En daarvoor valt enorm veel te leren van succesvolle startups.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Brisk-index: 186.61 -0.43 %
Stijgers Dalers
Nedap 41.27  5.1 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Altice 8.1  -12.1 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Air france - 10.98  -4 %
Meer beurs