Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Zzp'er communiceert steeds vaker met klant via WhatsApp

29 februari 2016 - Steeds meer zzp’ers communiceren met hun zakelijke relaties via WhatsApp. Maar liefst 83 procent van de zelfstandige ondernemers zet WhatsApp in voor zakelijk doeleinden. Daarmee is WhatsApp naast email en agenda de meest gebruikte applicatie door zzp’ers.

Dat blijkt uit onderzoek van de Dutch Network Group, in opdracht van Telfort Zakelijk. Daarnaast geeft eenderde van de ondervraagden aan mobiel met documentverwerking te werken. De helft van de zzp’ers doet dit via de cloud. 70 procent van de zzp’ers gebruikt hun mobiel om zakelijk social media in te zetten.

Altijd bereikbaar
Uit het onderzoek blijkt ook dat een meerderheid van de zzp'ers (85 procent) het belangrijk vindt om altijd en overal bereikbaar te zijn. Zo geeft bijna driekwart van de zelfstandigen aan tijdens avonduren altijd bereikbaar te zijn en is voor 62 procent ook de weekendrust niet heilig meer voor zakelijke verzoeken. En wie dacht dat zzp’ers tijdens de vakantie dat ene belangrijke telefoontje of mailtje wel laten schieten, heeft het mis. Ook dan is eenderde van de ondervraagden altijd zakelijk bereikbaar.

Etentje is een rustpunt
Voor werkgevers zijn er twee belangrijke redenen om zzp’ers in te huren: hun bereikbaarheid en flexibiliteit. Een zzp’er mag en kan je altijd storen. Dat vindt de zelfstandige zelf ook. Al hecht deze wel veel aan zijn rust tijdens een afspraak of etentje buiten de deur. Zo laat 84 procent procent van de ondervraagden zich tijdens het vorkje prikken niet afleiden door het gerinkel, gepiep en geblieb van de smartphone. Ook in openbare ruimtes wil de zzp’er liever niet gestoord worden. Slechts twaalf procent neemt daar altijd zijn telefoon op.

Doorsturen  |  1 reactie  |  Nieuwsbrief

Reacties

Erwin

24-08-2016 18:38  |  

Begrijpelijk, maar anderzijds wordt het ook nog steeds als onprofessioneel beschouwd. Ook grote organisaties willen vaker via whatsapp bereikt worden. Kijk bijvoorbeeld naar een Sunweb, die het liefst hebben dat je een app stuurt naar de reisleider.

Naar mijn idee is e-mail en bellen nog steeds de meest professionele oplossing.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.