Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
4 december 2015
 

Sint steeds eerder in het land

 
 

De toenemende populariteit van online winkelen zorgt ervoor dat Sinterklaas al begint met inkopen van cadeaus vóór hij voet zet op Nederlandse bodem. In oktober nam het aantal online aankopen al sterk toe, zo blijkt uit analyse van interne data van Klarna.

In de twee weken voor pakjesavond (5 december) stijgt het aantal online aankopen met bijna dertig procent ten opzichte van diezelfde periode in de maanden daarvoor. Nederland wendt zich echter het vaakst tot de webwinkels in de periode tussen pakjesavond en kerst. Naast kleding & schoenen doen ook sport- & vrijetijdsartikelen en gezondheids- & beautyproducten het goed in december.

Kleding en schoenen
Opvallend is de hoogte van het aantal online kleding en schoenen aankopen in november ten opzichte van december. Of deze piek nu te maken heeft met de nieuwe collecties, met de mid-season sale of met de begrote decemberuitgaven is niet bekend. Health- & beautyproducten zijn in zowel november als december nagenoeg even populair. Nederland bestelt gedurende heel december meer sport-, hobby- en vrijetijdsartikelen ten opzichte van de rest van het jaar. Het zijn overigens de vrouwen tussen de 36 en de 45 jaar die Sinterklaas en de Kerstman het vaakst helpen met shoppen.

Feestelijk online
De e-commerce ziet een mooie decembermaand tegemoet, volgens voorspellingen van o.a. Thuiswinkel.org. Die gaat uit van een extra omzet van 30 procent. De afgelopen jaren wordt in december het meest online geshopt. In de paar dagen voor de jaarwisseling werd het het afgelopen jaar steeds rustiger op het internet. Op 29 en 30 december doet men nog snel de laatste aankopen van het jaar, maar op de 31e zijn we nauwelijks bezig met online shoppen en lijken we massaal offline het nieuwe jaar in te gaan.

 
Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Heelys kopen  |   | 
18-03-2017
 | 
00:02 uur
Met name Heelys schoenen waren erg in trek!

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
ADVERTORIAL
Frank van Marwijk, Michel Hoetmer, Asha Kalijan, Jan Vermeiren, Johanna Kroon en André de Waal. Lees de gratis artikelen van deze management best-seller auteurs op Managersonline.nl. Plus: handige checklists en het laatste managementnieuws!
Team Nijhuis laat ondernemers kennis maken met digitale marketing dankzij gratis online cursus
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De veranderingen in de markt gaan almaar sneller en dieper, onder invloed van voortschrijdende digitalisering, complexer klantgedrag, nieuwe toetreders in het concurrentieveld en veranderende businessmodellen. De traditionele manieren van werken schieten steeds vaker tekort. Wie in de toekomst bestaansrecht wil hebben, moet daarom fundamenteel anders gaan denken. En daarvoor valt enorm veel te leren van succesvolle startups.
Lees verderMeer boeken
ADVERTORIAL
Word nu abonnee van Brisk Magazine en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists en voorbeelddocumenten voor ondernemers. Klik hier om u te registreren.
BRISK-INDEX
Brisk-index: 267.38 -0.45 %
Stijgers Dalers
Postnl 3.35  4.7 %
Nutreco 47  3.9 %
Aperam 44.53  3.4 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Beter bed 15.48  -3.3 %
USG people 17.2  -1.5 %
Meer beurs