Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Is uw webwinkel klaar voor de feestdagen?

25 november 2015 - De cijfers omtrent het aantal online verkopen stijgt ieder jaar meer. Zo waren er in 2014 al bijna twaalf miljoen mensen die online minimaal een aankoop hadden gedaan. Dat is maar liefst 85 procent van de Nederlandse bevolking van vijftien jaar en ouder.

Vooral voor de feestdagen in december (Sinterklaas en Kerst) worden er altijd weer vele cadeaus aangeschaft, en dit gebeurt ook steeds vaker online. Maarten Peeters is oprichter en mede-eigenaar van BigBridge. Hij geeft tips hoe u mensen naar uw webwinkel kunt krijgen, en de kans op een uiteindelijke bestelling vergroot.

Blogs met tips over leuke ideeën voor cadeaus
Volgens Maarten Peeters helpt bloggen om verkeer op de website te krijgen. "We leven in een welvarend land waarin veel mensen dingen die ze willen hebben, gewoon kunnen kopen. Maar wat doe je deze mensen nog cadeau? Iedereen is dus altijd op zoek naar originele ideeën. Door middel van blogs kunt u tips over opvallende cadeaus uit uw website geven, bij voorkeur met directe links naar de producten. Bezoeken mensen eenmaal de webshop dan helpt het ook als er een aparte cadeaucategorie voor Sinterklaas of Kerst is, zodat mensen hier verder in kunnen rondneuzen." Binnen Magento is het bijvoorbeeld prima mogelijk een blog te integreren op basis van WordPress. Zo kunt u hiermee direct aan de slag.

Nieuwsbrief met korting
Een andere manier om mensen de webshop te laten bezoeken, is volgens Maarten Peeters het uitsturen van een nieuwsbrief met daarin een kortingscode. Magento webshops maken vaak gebruik van de koppeling met het programma MailChimp. Professionele nieuwsbrieven kunnen zo relatief eenvoudig worden opgemaakt en verzonden. "Wij Nederlanders zijn dol op korting en zijn ook erg aan het idee gewend iets met korting te kopen. Vooral tijdens de toch wel dure feestmaanden wordt korting nog aantrekkelijker gevonden dan normaal." Maarten Peeters licht nog toe dat het extra effectief is als een kortingscode maar tijdelijk geldig is. Wanneer dit wordt vermeld in de nieuwsbrief of op de website, zijn mensen nog meer getriggerd aankopen binnen een bepaalde tijd te doen.
 
Aankopen via mobiele apparaten
Het aantal mensen dat via een mobiel apparaat online een aankoop doet groeit pas de afgelopen jaren erg. Intussen doen toch al bijna vier miljoen mensen via een tablet of smartphone jaarlijks een online aankoop, dat uitkomt op 34 procent van de mobiele kopers. Wilt u van deze tendens ook een graantje meepikken, zorg dan dat uw website geschikt is voor mobiele apparaten door middel van responsive of adaptive design.

Doelgericht adverteren via social media
Een laatste kanaal dat volgens Maarten Peeters natuurlijk niet mag ontbreken om mensen te bereiken zijn social media. "Via social media kunt u op een hele directe manier uw doelgroep zoeken en aanspreken. Ook via social media kunt kortingscodes verspreiden, en bijvoorbeeld cadeau ideeën delen."

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.