Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
31 juli 2015
 

Arbotips voor uw bedrijfsverhuizing

 
 

Nu de economie aantrekt, zou men verwachten dat de kantorenmarkt aantrekt en bedrijven weer nieuwe kantoren laten bouwen.

Ewout Doevendans van Officecity Kantoormeubelen laat weten dat dit de komende tijd nog niet het geval is. De komende tijd zal er wel meer verhuisd worden. Omdat de economische vooruitzichten verbeteren, gaan bedrijven nadenkenof ze wel op de juiste plaats zitten, of ze wel het juiste aantal vierkante meters hebben en of de medewerkers tevreden zijn met de werkplek.  Omdat het bij de bedrijven nu beter gaat, kunnen ze de kosten van een verhuizing ook beter verantwoorden.

Kantoormeubelen
Doevendans: " Als gevolg van het toenemende aantal bedrijfsverhuizingen, zal ook de markt voor leveranciers van kantoormeubelen verbeteren. Deze bedrijven kunnen soms adviezen geven ten aanzien van de inrichting van de nieuwe kantoorruimte. Daar komt namelijk nogal wat voor kijken. Zo zijn de indeling en de maten van de bureauopstellingen van belang. Arbotechnisch is het verplicht iedere werknemer minimaal vier vierkante meter ruimte te geven en het kan prettig zijn om bureaus per twee of vier stuks te clusteren, al dan niet met scheidingswanden. Omdat uit onderzoek is gebleken dat het hebben van voldoende licht invloed heeft op de arbeidsproductiviteit, moet de kantoorruimte zo ingericht worden dat er voldoende daglicht is en ook voldoende kunstlicht. Het daglicht kan het beste vanaf de zijkant van de werkplekken komen, zodat het niet direct in het beeldscherm schijnt en het de werknemer ook niet verblindt."
 
Individuele werkplek
Doevendans: "Behalve de indeling van de kantoorruimte op zich, is ook de kwaliteit van de individuele werkplek van groot belang. Een slechte werkplek kan bij de werknemer leiden tot lichamelijke klachten, blessures en dus productiviteitsverlies. Bureau en stoel dienen op zoveel mogelijk manieren verstelbaar te zijn zodat de combinatie precies afgesteld kan worden op de individuele werknemer. Omdat uit onderzoek steeds duidelijker wordt, dat te lang achterelkaar zitten bijzonder slecht is voor de gezondheid, is het ook mogelijk een zit/sta bureau aan te schaffen zodat de werknemer afwisselend zittend en staand kan werken.
Het lijkt misschien minder belangrijk, maar ook de stijl en aankleding van de kantoorruimte spelen een rol. De inrichtingsstijl kan klanten een bepaalde indruk van het bedrijf geven en ook medewerkers voelen zich prettiger als ze in een mooi ingerichte ruimte werken. De trend van nu is een inrichting met houtkleurige bureaus en witte kasten.
Indeling, ergonomie en stijl zijn dus belangrijk voor het inrichten van een kantoorruimte. Bij een eventuele bedrijfsverhuizing spelen al deze zaken een rol bij het zich thuis gaan voelen van de werknemer op de nieuwe werkplek. Een tevreden werknemer heeft een hogere arbeidsproductiviteit en daar zit dus de winst voor de werkgever."

 
Doorsturen »  1 reactie »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Nicolas  |   | 
7-06-2017
 | 
20:42 uur
Goed artikel. Berdijfsverhuizingen zijn vaak logistiek gezien erg lastig. Het wekt ook stress op voor de werknemers. Al is het vaak wel om naar een betere plek te gaan. Ik zal dit artikel zeker gebruiken bij een verhuizing van mijn bedrijf.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken