Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Vier redenen waarom het nu tijd is voor een mobiele website

22 april 2015 - Vanaf deze week voert Google een belangrijke update uit. Deze zal een grote impact hebben op websites die niet mobielvriendelijk zijn. Er zijn echter meerdere redenen voor een speciale mobiele website.

SiteMobi zet er vier op een rij.
 
1.    Hoger in zoekresultaten
Google zet vanaf 21 april 2015 mobielvriendelijke websites hoger in de zoekresultaten. De impact zal groter zijn dan bij Panda of Pinguin, de vorige updates van Google. Google gaat namelijk de algoritme aanpassen voor mobielvriendelijke zoekmachines. De verwachting is dat 50 procent van de websites aanzienlijk minder bezoekers zullen krijgen.

2.    Mobiel snelst groeiend communicatiekanaal
Vrijwel niemand verlaat zijn huis zonder zijn/haar mobieltje. Het mobiel gebruik neemt dan ook al jaren toe en de verwachting is dat het zal blijven groeien. Mede door de hogere mobiele internetsnelheden.

3.    Inspelen op mobiel zoekgedrag/hogere mobiele conversies
80 procent van de smartphone gebruikers gaat direct over tot aktie: met 1 klik bellen, e-mailen, reserveren, bestellen, route opzoeken etc. Zorg ervoor dat uw website hiervoor is ingericht en uw potentiële nieuwe klant niet naar de concurrent gaat die wel een mobiele website heeft!

4.    Responsive niet zaligmakend
Een speciale mobiele website heeft vele voordelen boven een responsive website. Deze schaalt naar het scherm terwijl u bij een speciale mobiele website kunt inspelen op het mobiele zoekgedrag met bel mij knoppen, locatie, beperkte webshop etc. Al eens gekeken in Google Analytics hoeveel mensen vanaf een mobile device uw website bezoeken?

Doorsturen  |  4  |  Nieuwsbrief

Reacties

Hans Grimm

23-04-2015 08:58  |  

''Responsive niet zaligmakend''? Met als alternatief een m-site? Dat betekent vaak het in de lucht houden van 2 url's, met meestal dubbel content-onderhoud. Niet handig. Je kan je call-to-action ook binnen responsive ingrijpend aanpassen aan de 'mobiele context' (die eigenlijk niet bestaat).

Luke

28-04-2015 12:09  |  

@Hans - Responsive is een oplossing uit 2002. En je gaat volledig voorbij aan ander gedrag op een mobieltje. Responsive design zal dan al snel adaptive design moeten worden.

Hans Grimm

29-04-2015 06:19  |  

@Luke: de discussie responsive/adaptive heb ik allang achter me gelaten; ze moeten het eerst maar een keer eens worden over die termen :) Heb vorig jaar een workshop 'adaptive' bezocht die alleen maar ging over responsive...
Met goede css breakpoints en slimme scripting (m.n. touch detectie) kan je altijd dezelfde markup (dus dezelfde site) gebruiken voor alle devices, ook die nog gaan komen :)

Adsup

18-05-2015 13:57  |  

Het maakt niet uit wat wij vinden, toch? Google bepaalt de ranking van je website o.a. op basis van wat zij als gebruiksvriendelijke standaard willen hanteren. Google's richtlijnen negeren is commercieel gezien niet zo verstandig.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.