Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Ondernemers zetten druk op accountantsmarkt door te vergelijken

3 februari 2015 - Wanneer iemand een product wilt kopen of een dienst afnemen gaat hij of zij eerst online vergelijken. Of het nu gaat om een nieuw boek voor op vakantie, een tweedehands auto of om een nieuwe accountant voor een bedrijf.

Whitfieldd.com, een vergelijkingssite voor accountants en administratiekantoren, heeft onderzoek gedaan naar het zoek- en vergelijkgedrag van haar bezoekers. Het blijkt dat ondernemers gemiddeld vijf kantoren vergelijken alvorens zij overgaan tot het aanvragen van een offerte. Het aantal beoordelingen is daarbij in 90 procent van de gevallen de doorslaggevende factor.

Hoe tevreden zijn medeondernemers?
De eigen mening van zoekende ondernemers wordt gebaseerd op verschillende elementen. Zo zijn de prijzen en mogelijkheden van administratiekantoren belangrijk, maar meer nog de tevredenheid van medeondernemers. Voordat ondernemers een dienst afnemen of überhaupt een vrijblijvend gesprek aangaan, kijken zij eerst naar wat er online te vinden is over het kantoor. Als andere ondernemers tevreden zijn over specifieke diensten van een kantoor, biedt dat vertrouwen. Aan klantbeoordelingen wordt veel waarde gehecht.

Accountants moeten zich aanpassen
Wie echt het beste is in zijn vak, is natuurlijk niet te zeggen. Wat wel duidelijk is, is dat er voor ondernemers heel veel opties zijn om uit te kiezen. Eigenaren van accountantskantoren moeten daarom nadenken hoe zij zich onderscheiden ten opzichte van concurrenten. Zo kunnen zij ook online duidelijk maken wat hen tot de beste aanbieder maakt voor een bepaalde ondernemer.

Online reputatie
Een aantal jaren geleden was het hebben van website voldoende. Tegenwoordig gaat dit veel verder. Er wordt nagedacht over het beheren en managen van de online reputatie van het kantoor. Al hebben velen al moeite met de transitie van cijferaar naar adviseur, daarnaast moeten zij ook nog eens online activiteiten verrichten om meer omzet of zelfs dezelfde omzet te genereren. Innovatie en vooruitstrevendheid worden gewaardeerd door klanten. Het is een feit dat potentiële klanten de online reputatie van accountantskantoren controleren. Deze kantoren dienen zich dan ook te verplaatsen in de klant door zichtbare klanttevredenheid te bieden in de vorm van beoordelingen. Want daar worden tegenwoordig de beslissingen op gebaseerd.

Doorsturen  |  1 reactie  |  Nieuwsbrief

Reacties

Mido

3-02-2015 10:31  |  

Onvermijdelijk. In elke branche zullen de vergelijkingen de overhand krijgen. Het is maar goed ook. Komt allemaal ten goede van de transparantie, kwaliteit en prijs.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.