Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
7 september 2010
 

MVO Nederland organiseert marktplaats voor betrokken ondernemers

 
 

Hoe kunnen bedrijven zinvol bijdragen aan maatschappelijke initiatieven en daar zelf ook van profiteren? Daar gaat het om tijdens Wereldz 2010. De tweede editie van het evenement staat in het teken van bedrijven en gemeenten.

Deze tweede editie van de marktplaats voor maatschappelijk betrokken ondernemen (MBO) vindt dit jaar op 8 november jaar in de Van Nelle Ontwerpfabriek te Rotterdam.

Marktplaats
Met Wereldz speelt MVO Nederland in op de stijgende vraag van gemeenten en maatschappelijke instellingen naar de vrijwillige inzet van bedrijven. Bedrijven willen graag hun steentje bijdragen aan sociale initiatieven, maar zijn genoodzaakt scherpe keuzes te maken. Op Wereldz vinden zij een marktplaats met interessante partijen, adviseurs en instrumenten voor een verantwoord MBO-beleid. 

Voorbeelden van koplopers

Organisator MVO Nederland stelde met de hoofdsponsors Rabobank, Oranje Fonds en het ministerie van VWS een gevarieerd programma samen vol aansprekende voorbeelden uit het MKB en grootbedrijf. Zoals Fred, het programma van Delta Lloyd voor financiële zelfredzaamheid van jongeren en andere groepen. Of de Dag van de Dialoog die Albert Heijn organiseert. 

Twee primeurs

Tijdens Wereldz presenteert MOVISIE de eerste resultaten van de Nationale MBO-monitor en lanceert MVO Nederland de Prijs voor de Beste MBO-coalitie. Deze prijs wordt voor het eerst uitgereikt in 2011, het Europees Jaar van de Vrijwilliger. 

Stimulans voor MBO

Wereldz 2010 is een van de speerpunten van het Nationaal Stimuleringsprogramma Maatschappelijk Betrokken Ondernemen (MBO) van MVO Nederland. Doel is om bedrijven te helpen om meer en professioneler bij te dragen aan maatschappelijke doelen en vrijwilligerswerk. Het programma loopt tot en met 2012.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken