Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
21 augustus 2013
 

De belangrijkste CRM succesfactoren

 
 

Veel organisaties hebben in een CRM-oplossing geïnvesteerd. Dit doen ze om meer inzicht te krijgen in hun klantenbestand, maar ook om nieuwe klanten te werven en voorspellingen te maken. Hierbij is het belangrijk dat iedereen op één lijn zit voor wat betreft het inzetten van de oplossing binnen het bedrijf.

CRMWaypoint heeft een aantal praktische tips op een rijtje gezet waar bedrijven aan moeten denken wanneer ze een CRM-implementatie gaan doen.

Wat wilt u bereiken?
Zorg dat u goed weet wat de implementatie voor uw organisatie moet gaan doen. Wat wilt u bereiken? Meer efficiëntie, kosten besparen, beter inzicht? Stel een plan op en houd de voortgang bij, zodat helder is wat het oplevert.

Informeren
Nog niet zo lang geleden gebeurde het regelmatig dat het management pas een dag van tevoren werd ingelicht over een implementatie. Het is juist erg belangrijk om medewerkers en management te betrekken bij het voortraject, zodat iedereen zich kan voorbereiden op een nieuwe werkwijze. Hier ligt ook een belangrijke taak bij de IT-afdeling en de implementatiepartner. Maak vooraf afspraken, zodat een organisatie duidelijk kan maken wat haar wensen en eisen zijn.

Samenwerking
Essentieel voor een succesvolle CRM-implementatie is de samenwerking met een implementatiepartner. Organisaties kunnen hun verwachtingen kenbaar maken en hier kan bij de implementatie rekening mee worden gehouden. Ook de partner heeft hierin een belangrijke rol. Deze moet de medewerkers informeren over het systeem en zorgen dat ze ermee kunnen werken. Daarnaast moet het management het gebruik stimuleren. In veel organisaties die met een CRM-oplossing werken wordt vaak gezegd: als het niet in het CRM-systeem staat, bestaat het niet. Het moet dus onderdeel worden van het dagelijkse werk.

Gebruik
Als het CRM-systeem gereed is, dan is het van belang dat het gebruik bij de medewerkers wordt gestimuleerd. Geef medewerkers targets en leg uit waarom het belangrijk is om alle klantupdates in het systeem te verwerken. Als iedereen gewend is om het systeem dagelijks te gebruiken en ziet dat ze informatie altijd en overal kunnen delen, dan zal eventuele weerstand snel verdwijnen.
"Het afgelopen jaar zien we dat steeds meer bedrijven CRM in de cloud inzetten," zegt Jan-Willem Schuurman, Senior Account Executive bij CRMWaypoint. "Organisaties tonen meer lef wat dat betreft. Zeker tijdens de crisis zien we dat bedrijven steeds vaker op zoek gaan naar manieren om een beter klantbeeld te krijgen. Ze willen klanten op de juiste manier benaderen en hun interne processen beter stroomlijnen."

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
ADVERTORIAL
Loopt het contract van een van u zwangere medewerkers binnenkort af maar wilt u haar het liefst in dienst houden? Bespreek samen jullie plannen om een goede samenwerking te behouden voor na de zwangerschap.
Data Recovery Nederland haalt voor klant 115 bitcoins terug
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
Maandagmorgen staat alles op z’n kop! is een no-nonsense managementboek dat je helpt concrete stappen te zetten om je marktkracht te vergroten. Een verademing na al die hypes over Agile, Scrum en Holacracy. Een down-to-earth boek waarmee je als ondernemer bereikt wat je wilt bereiken. Want het is niet zo moeilijk als de goeroes je willen laten geloven: ‘Het geheim zit in jouw besluit om maandagmorgen direct aan de slag te gaan’.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Stijgers Dalers
Doc data 1.78  87.4 %
Altice 10.44  10.5 %
Value8 5.44  5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Groothandels 49.3  -3.3 %
Brill kon 34.6  -1.7 %
Meer beurs