Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Nederlandse webwinkeliers kwetsbaar voor storingen

15 april 2013 - Nederlandse webwinkeliers bieden gemiddeld slechts twee betaalmethoden aan op hun webshop. Dat blijkt uit onderzoek van Ogone. Doordat Nederlandse webwinkeliers gemiddeld slechts twee betaalmethoden aanbieden, zijn ze extra kwetsbaar bij storingen.

Veruit de meest aangeboden betaalmethode bij Nederlandse webshops is iDeal. Met 52 procent is dit de populairste betaalmethode onder webwinkeliers. Het accepteren van betalingen met creditcards staat op de tweede plaats (35 procent). Kijkend naar de meest gebruikte betaalmethoden door consumenten, dan staat iDeal ook met stip op nummer één. 66 procent van de consumenten geeft de voorkeur aan iDeal. 

Risicospreiding

Nederlandse webwinkeliers spreiden hun risico’s veel minder dan hun Zuiderburen. Het gemiddelde aantal betaalmethodes dat Nederlandse webshops aanbieden (gemiddeld twee per webshop), ligt beduidend lager dan bij bijvoorbeeld Belgische winkeliers. Die bieden gemiddeld vijf betaalmethoden aan op het betaalplatform van hun webshop en zijn dus minder kwetsbaar dan Nederlandse etailers.
Pierre Willaert, Head of Sales bij Ogone Nederland: "Diverse Nederlandse banken werden de afgelopen tijd herhaaldelijk getroffen door cybercriminelen. Dit zorgde voor ernstige storingen op het betaalsysteem die naar schatting leidden tot een verlies van miljoenen euro’s bij de Nederlandse webwinkeliers. Dit verliescijfer is onnodig hoog doordat Nederlandse webwinkeliers slechts twee betaalmethodes aanbieden. Webwinkeliers kunnen zichzelf beschermen door naast iDeal meerdere betaalmethoden, zoals creditcards, AfterPay of PayPal, aan te bieden op hun platform. Op deze manier zorgt u ervoor dat de consument altijd gebruik kan maken van uw webshop."

Doorsturen  |  1 reactie  |  Nieuwsbrief

Reacties

Fietsonderdelen Online

16-04-2013 08:26  |  

Tja, eigenlijk zou je er van op aan moeten kunnen dat iDEAL gewoon werkt, maar dat blijkt maar al te vaak niet het geval te zijn.
Onze klanten krijgen standaard ook onze ''normale'' bankgegevens na het plaatsen van een bestelling. Mocht iDEAL dan weer eens niet werken, kunnen ze de betaling alsnog via internetbankieren voldoen.
Daarnaast bieden wij ook Paypal (ook CC) en Rembours aan als betaalmethoden. Achteraf betalen via Klarna hopen we binnenkort ook toe te kunnen voegen, maar daarna is het in NL volgens mij ook wel gedaan met de opties. Of mis ik er nu misschien een paar?

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.