Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
15 maart 2013
 

Zakelijk Nederland gebruikt massaal gratis consumentensoftware

 
 

Gratis consumentgeoriënteerde software om online samen te werken wordt door 78 procent van de ondernemers en ZZP’ers ingezet voor zakelijke doeleinden. Dit blijkt uit onderzoek naar digitaal samenwerken van Woozl onder 400 ondernemers en ZZP’ers.

Het gebruik van gratis software brengt privacy, back-up en eigendomsrisico’s voor zakelijk Nederland met zich mee. 

ZZP’ers besteden meer aan online software dan MKB’ers

MKB’ers en ZZP’ers zetten vaak gratis software in, respectievelijk 79 procent en 76 procent maakt hier gebruik van. Naast de gratis software wordt ook betaalde software gebruikt. Betaalde software wordt echter door MKB’ers vaker gebruikt dan door ZZP’ers. In ruim 78 procent van de MKB-bedrijven gebruiken medewerkers betaalde software om online samen te werken. 52 procent van de ZZP’ers kiest voor betaalde varianten van software om mee samen te werken. ZZP’ers geven gemiddeld wel meer uit aan de betreffende software dan MKB’ers. De meeste MKB’ers geven gemiddeld tussen de 100 en 150 euro per jaar uit aan software, ZZP’ers gemiddeld tussen de 100 en 200 euro. 

Geen gegarandeerd veilige opslag
Joost Bolkenstein, Business Unit Manager bij Woozl: "Er zijn veel varianten van gratis en betaalde software beschikbaar die online samenwerken ondersteunen. Ze hebben echter grote onderlinge verschillen. Bij gratis software ontbreekt vaak de garantie van de aanbieder dat informatie goed en beveiligd wordt opgeslagen. Daarnaast worden eigendomsrechten van de documenten afgegeven door het accepteren van de algemene voorwaarden en worden persoonsgegevens verkocht en gebruikt voor advertentiedoeleinden. Om een weloverwogen keuze te kunnen maken moeten MKB’ers en ZZP’ers op de hoogte zijn van de risico’s die het gebruik van gratis consumentgeoriënteerde online software met zich mee brengt."

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
In 2011 lanceerde Eric Ries De Lean Startup, een revolutionair boek dat voor velen de nieuwe bijbel zou worden bij het starten of transformeren van bedrijven. Niet alleen werd zijn boek een wereldwijde bestseller, Ries reisde de wereld over om lezingen te geven en kleine en grote bedrijven te helpen met succesvol innoveren en groeien. Dit leverde hem nieuwe inzichten en oplossingen op van onschatbare waarde, die hij in 'De startup-methode' met ons deelt. Ries is verbonden aan de Harvard Business School en het gerenommeerde designbureau ideo.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Meer beurs