Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Nieuws
28 december 2011
 

Werkgever betaalt in 2012 fors meer aan zorgpremie hogere salarissen

 
 

De inkomensafhankelijke premie van de zorgverzekering wijzigt per 1 januari 2012.  Werkgevers met veel hoogopgeleiden hebben per werknemer een nadeel van 963 euro per jaar hierdoor.


De inkomensgrens wordt verhoogd van 33.427 naar 50.056 euro, daarentegen daalt het percentage van 7,75 procent naar 7,1 procent. Dat blijkt uit onderzoek van Verzekeringssite.nl.

Medewerkers met een modaal inkomen
Werkgevers met vooral werknemers die rond het modaal inkomen van 33.427 euro verdienen hebben juist voordeel. Zij gaan tot 217 euro minder aan inkomensafhankelijke premie betalen. Het omslagpunt ligt bij inkomens van 36.487 euro. Vanaf dat inkomen hebben werkgevers een steeds groter nadeel (tot een inkomen van 50.056 euro) van het besluit van het kabinet. 

Directeur Grootaandeelhouder

DGA’s en gepensioneerden betalen een lager percentage aan inkomensafhankelijke premie van 5 procent in 2012. In 2011 was dit percentage 5,65. Toch heeft deze groep geen voordeel, aangezien hier ook de inkomensgrens is opgetrokken naar 50.056 euro. Mensen met een inkomen van 50.056 euro en hoger hebben hierdoor een nadeel van 614 euro.

 
Doorsturen »  Reageer »  Nieuwsbrief »  

 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken