Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Test helpt uw merk te versterken

21 oktober 2010 - Om bedrijven te helpen hun identiteit te versterken, is deze week de site www.bedrijfspersoonlijkheid.nl gelanceerd. Wie op de site een test doet, ontdekt het 'archetype' dat zijn onderneming drijft.

Archetypes zijn universele persoonlijkheden die een belangrijke rol spelen bij het positioneren van merken. 

Herkenbaarheid
"Wie zijn bedrijfspersoonlijkheid kent én er vanuit handelt, is herkenbaarder voor klanten. Het onderstreept uw relevantie en versterkt uw onderscheid, de pijlers onder sterke merken. Een consequent doorgevoerde bedrijfspersoonlijkheid raakt dan ook alle aspecten van een organisatie," licht Rob Bosveld toe. Bosveld is een van de initiatiefnemers van de website. 

Archetypes
Bedrijfspersoonlijkheid.nl maakt gebruik van het Archetype-model zoals dat in de vorige eeuw is ontwikkeld door psycholoog Carl Jung. Elk bedrijf is betrouwbaar, betrokken en professioneel. Met dat soort kernwaarden onderscheidt u zichzelf dus niet voldoende. Door te praten over de bedrijfspersoonlijkheid komt u makkelijker tot een gemeenschappelijk gedragen zelfbeeld. Als u een sterk merk wilt worden, moet u natuurlijk allereerst over een uitstekend product en een doordacht businessmodel beschikken. Maar u hoeft niet groot te zijn om te gaan denken als een sterk merk. Hoe beter u weet wie u zelf bent, hoe beter u dat kunt overbrengen aan uw klanten, hoe herkenbaarder u wordt.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.