Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Checklists
Door: Redactie Brisk Magazine

Checklist: Marketingmix

Kent u ze nog? De 4 P's?

De marketingmix bestaat uit vier P’s: Prijs, Product, Plaats en Promotie. De bedoeling is deze zo optimaal mogelijk in te vullen, nog beter te combineren en op die manier uw marketingdoelstellingen te behalen.

Prijs
Meteen het lastigste component van de hele mix. Stelt u uw prijs te laag, dan loopt u winst mis. Is de prijs te hoog dan lopen uw klanten naar de concurrent. Verder speelt uw imago een rol: wilt u bekend staan als prijsvechter of het topsegment bedienen? Verder moet u rekening houden met de concurrentie: wat voor prijs hanteren zij? Maar ook: welke prijs is acceptabel in de ogen van de klant. En: wat is het effect van een prijswijziging?
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:
E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
In 2011 lanceerde Eric Ries De Lean Startup, een revolutionair boek dat voor velen de nieuwe bijbel zou worden bij het starten of transformeren van bedrijven. Niet alleen werd zijn boek een wereldwijde bestseller, Ries reisde de wereld over om lezingen te geven en kleine en grote bedrijven te helpen met succesvol innoveren en groeien. Dit leverde hem nieuwe inzichten en oplossingen op van onschatbare waarde, die hij in 'De startup-methode' met ons deelt. Ries is verbonden aan de Harvard Business School en het gerenommeerde designbureau ideo.
Lees verderMeer boeken
BRISK-INDEX
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Meer beurs