Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Checklists
Door: Redactie Brisk Magazine

Checklist: Communicatieplan

Goede communicatie begint met een goed plan

Om belangrijke bedrijfsinformatie of interessant nieuws bekend te maken, is echt geen dure communicatieadviseur of PR-expert nodig. Met een beetje gezond verstand en deze checklist stelt u in no-time een effectief communicatieplan op en vertelt u wat u wilt aan wie u wilt.

1. Stel uw doelgroep vast
Wie wilt u bereiken? De pers? Bestaande klanten? Potentiële klanten? Uw personeel? Ze vragen allemaal om een andere benadering, dus weet wie uw doelgroep is zodat u uw berichtgeving naadloos aan kunt sluiten op hun behoeften. Verzamel ook zoveel mogelijk informatie over uw doelgroep: van geslacht en opleidingsniveau tot het mediagebruik en informatiebehoefte. Kennen ze uw bedrijf en product al? Spreken ze uw jargon? Zitten ze veel achter internet of lezen ze liever de krant? Om deze vragen te beantwoorden, kunt u eventueel een kort onderzoek doen. Bel of mail een paar vaste klanten of overleg met uw medewerkers. Op die manier vindt u een schat aan bruikbare informatie.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:
E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken