Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Checklists
Door: Redactie Brisk Magazine

Checklist: Vergaderen

Vergaderen kan echt wel zinvol zijn!

De één is er gek op, de ander ziet er hoogstens een noodzakelijk kwaad in. Feit blijft dat u er niet onderuit komt zo nu en dan een vergadering in te gaan. En dat kan heel nuttig en effectief zijn.

Vergadertips
- Maak van elke vergadering iets bijzonders, laat het nooit een vanzelfsprekend gebeuren worden. Zo houdt u alle deelnemers betrokken en alert.
- Vergader eens staand. Staan houdt de vaart erin als het kan.
- Vermijd vaste zitplaatsen om de interactie en afwisseling te bevorderen.
- Nodig alleen mensen uit wiens aanwezigheid noodzakelijk is en van wie u een belangrijke bijdrage kunt verwachten.
- Vergader bij voorkeur in de ochtend, als iedereen fris is, en laat het einde samenvallen met het begin van de lunch (of het einde van de werkdag) om uitlopen te voorkomen.
- Zorg voor een ruime, lichte ruimte met alle noodzakelijke voorzieningen. Hang een klok met secondewijzer op. Zet water, thee, koffie en koekjes klaar.
- Zet kemphanen niet tegenover of naast elkaar.
- Geef elkaar complimenten, vermijd ironie en cynisme.
- Ga eens brainstormen: kom met extravagante ideeën, doe eens gek, neem geen genoegen met afgezaagde oplossingen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:
E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken