Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Checklists
Door: Redactie Brisk Magazine

Checklist: Fiscale aspecten smartphone van de zaak

Tegenwoordig zijn de regels voor een telefoon van de zaak zeer simpel. U kunt sinds 2015 een werknemer eenvoudig uitrusten met een smartphone van de zaak zonder fiscale gevolgen. Het toestel dient dan wel noodzakelijk te zijn bij de uitvoering van de functie.

 Vroeger wilde de Belastingdienst precies weten hoe vaak uw werknemers privé belden. Tegenwoordig maalt de dienst er niet meer om of uw werknemer vaker met zijn vrouw belt dan met werkgerelateerde contacten. Het enige dat nu nog van belang is voor de dienst, is dat het apparaat volgens het noodzakelijkheidscriterium is verschaft. René Dekker is mede-eigenaar van de vergelijkingssite Telefoon.nl en volgt de telecommarkt op de voet. Hij meent dat de smartphone van de zaak voor ondernemers om verschillende redenen aantrekkelijker is geworden. "Persoonlijk denk ik dat vooral kleine ondernemers de kracht van een telefoon van de zaak nog niet goed genoeg door hebben. Sinds 2015 zijn de fiscale eisen zeer helder, smartphones veel beter en tegenwoordig vindt u ook aantrekkelijke zakelijke abonnementen."
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:
E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken