Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Checklists
Door: Redactie Brisk Magazine

Checklist: Succesvolle back-up

Een effectief data back-upplan bestaat uit vijf onderdelen

De data waarmee u en uw mensen werken zijn van levensbelang voor uw onderneming. Het is daarom belangrijk dat er alles aan wordt gedaan om deze veilig te stellen. Christopher Boyd, Senior Threat Researcher GFI Software vertelt hoe u dat doet.

De eerste stap van een succesvol back-upplan is de informatie in kaart brengen waarvan een back-up nodig is. Ook moet er besloten worden of informatie geback-upt of gearchiveerd moet worden. De meeste bedrijven met een gedegen back-upplan doen beiden. Het belangrijkste verschil is dat back-ups kopieën zijn van het origineel die slechts korte tijd worden opgeslagen en daarna worden overschreven met nieuwere informatie. Archieven daarentegen bevatten statische data, zoals definitieve documenten en oude e-mails. Een effectief data back-upplan bestaat uit vijf onderdelen. Hieronder wordt per onderdeel de aanpak uitgelegd.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:
E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken