Ondernemen met de beste ondersteuning

Boeken
15 mei 2017

Het innovatiedoolhof

Van alle innovatieprojecten haalt 80% de markt niet. Is de start van innovatie voor jou persoonlijk ook een zoektocht? Dan ben je niet de enige. Misschien word je tegengehouden door een gebrek aan tijd en middelen. Of je weet niet goed wat de eindklant wil. En veel collega’s schepen je af omdat zij hun nek niet willen uitsteken.

VAAK SAMEN BESTELD  

Het innovatiedoolhof + De weg naar bruto mondiaal geluk Prijs voor beide: € 59,90 + BESTELLEN


Over de auteurOver dit boekArtikelen en interviews (4) Recensies (7)  

Samenvatting Rubriek:Verandermanagement
Trefwoorden:Bedrijfsmodellen, Business case, Innovatie, Innovatiemanagement, Innoveren
Winnaar van Managementboek van het Jaar 2017.
De prijs van het Managementboek van het Jaar werd op donderdag 18 april 2017 op feestelijke wijze uitgereikt namens Managementboek tijdens het jaarlijkse Managementboekengala in de Prodentfabriek te Amersfoort.
Meer informatie over de verkiezing

Genomineerd voor de titel Ooa Boek van het Jaar 2016.

'Het Innovatiedoolhof: innovatie simpel gemaakt.

Van alle innovatieprojecten haalt 80% de markt niet. Is de start van innovatie voor jou persoonlijk ook een zoektocht? Dan ben je niet de enige. Misschien word je tegengehouden door een gebrek aan tijd en middelen. Of je weet niet goed wat de eindklant wil. En veel collega’s schepen je af omdat zij hun nek niet willen uitsteken.

Als spreker over innovatie reist Gijs van Wulfen de hele wereld over: van Turkije naar Tokio en van Canada naar Kaapstad. Overal merkt hij dat innovators dezelfde obstakels tegenkomen en daar wil hij wat aan doen. Hij ontdekte in ruim vijftig innovatieprojecten hoe je de chaotische start van innovatie kunt structureren. En welke tien essentiële activiteiten je in welke volgorde moet uitvoeren om succesvol het innovatiedoolhof te doorlopen.

Vanuit vier logische startpunten lopen er heldere routes naar een succesvolle businesscase voor nieuwe producten, diensten en businessmodellen:
1. De Idee-route: je hebt een idee, wat nu?
2. De Technologie-route: je hebt een nieuwe technologie, wat nu?
3. De Klantknelpunt-route: je hebt een klantprobleem ontdekt, wat nu?
4. De Noodzaak-route: je moet innoveren, wat nu?

Geïnspireerd door cases van Airbnb, Google Glass, Angry Birds, LEGO en via deze innovatieroutes leer je essentiële vragen te beantwoorden voor een succesvolle start van innovatie, zoals: Hoe weet ik of de klant erop zit te wachten? Of het maakbaar is? Of het rendabel is?

Met dit boek zet je de juiste stappen op het juiste moment in de juiste volgorde. Zo maak je zelf innovatie simpeler.

Direct bestellen? Klik hier.






 
Doorsturen »   RSS »   Nieuwsbrief »