Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Brisk Index
26 juli 2011

Winst Aperam verder onder druk

Aperam heeft in het tweede kwartaal nog altijd te kampen gehad met negatieve economische ontwikkelingen. De nikkelprijs stond onder druk en dit drukte vervolgens weer het resultaat. CEO Bernard Fontana merkte op dat er recent tekenen van stabilisering werden opgevangen. "Dit geeft vertrouwen voor het einde van dit jaar", aldus de topman. In de afgelopen drie maanden werd 439 duizend ton afgeleverd door Aperam. Een afname van 3 procent op ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Aperam boekte een omzet over het tweede kwartaal van 1.708 miljoen dollar en dit was bijna 200 miljoen meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. De EBITDA daalde daarentegen met 76 miljoen dollar tot 102 miljoen. Het nettoresultaat was slechts 2 miljoen euro, tegen 66 miljoen dollar een jaar eerder. Filip de Pauw van ING voorzag een daling van de winst, maar rekende op een halvering. De omzet ontwikkelde zich daarentegen positief. De analist rekende op een lichte stijging op jaarbasis, maar dit werd maar liefst 200 miljoen euro. Per aandeel verdiende Aperam 0,02 dollar.

Vooruitzichten
Voor het derde kwartaal ziet Aperam de EBITDA op een dieptepunt uitkomen. Dit wijt de onderneming vooral aan een seizoenseffect. De schuld neemt in het lopende kwartaal wel af, aldus Aperam.

Bron: ABM Financial News
 
Doorsturen »  Reageer »  
 

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken