Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Brisk Index
25 januari 2018

Topman Orange acht overname SFR van Altice niet haalbaar

(ABM FN-Dow Jones) Mocht Altice besluiten het Franse dochterbedrijf SFR te verkopen, dan is het voor Orange geen haalbare kaart om in aanmerking te komen voor een overname. Dit stelde topman Stéphane Richard van Orange donderdag in een interview met Bloomberg TV.  "SFR overnemen zal niet gaan, vanwege onze leidende positie in Frankrijk", zo stelde Richard. "Toezichthouders zouden daarvoor absoluut geen akkoord geven." Orange wil wel in gesprek gaan met Altice over de uitzendrechten van enkele sportwedstrijden. "We staan open voor discussie met Altice over de distributierechten van diverse sportprogramma's", aldus de topman, die vooral doelde op de uitzendrechten van de Champions League. "Veel mensen in Frankrijk willen die wedstrijden zien en we zullen proberen een overeenkomst te sluiten met Altice." Verder stelde Richard dat de concurrentie op de Franse telecommarkt onverminderd hoog blijft, waardoor er weinig ruimte is voor verdere prijsverhogingen. De topman is van mening dat het grootste deel van de consolidatie in de Europese markt voorbij is. "Ik verwacht voor dit jaar geen nieuwe consolidatieronde. Partijen zullen willen investeren in de voorbereidingen voor 5G-internet en nieuwe diensten. Een verdere consolidatie lijkt onwaarschijnlijk." Het aandeel Altice verloor donderdagochtend 1,3 procent op 9,14 euro. 

Bron: ABM Financial News
 
Doorsturen »  Reageer »  
 

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken