Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Brisk Index
9 januari 2018

Beursblik: TomTom benadrukt rol autonoom rijden in Las Vegas

(ABM FN-Dow Jones) De nieuwe technologie en samenwerkingspartners die TomTom maandag tijdens technologiebeurs CES in Las Vegas presenteerde, laten zien dat de Nederlandse onderneming een serieuze rol speelt in de ontwikkeling van autonoom rijden, ondanks een "bescheiden" budget voor R&D. Dit zei analist Martijn den Drijver van NIBC dinsdag. TomTom presenteerde in Las Vegas onder meer de nieuwe navigatiedienst Autostream en partnerships met Baidu en Qualcomm. NIBC was vooral geïnteresseerd in de details van de deal met de Chinese internetgigant Baidu. Het blijkt geen exclusieve deal te zijn en omzet wordt er pas gegenereerd als ontwikkelaars het Apollo-platform daadwerkelijk gebruiken en weten te slijten aan een fabrikant. Desalniettemin sprak de analist wel van een "grote blijk van vertrouwen" van Baidu in de technologie van TomTom. Daarbij nemen bijna alle grote Chinese Original Equipment Manufacturers deel aan het Apollo-programma, benadrukte de marktvorser. Desondanks blijft Den Drijver bezorgd over de groei- en margevooruitzichten voor Telematics en de outlook voor de middellange en lange termijn voor Automotive. NIBC heeft een Neutraal advies op TomTom met een koersdoel van 9,70 euro. Dinsdag handelde het aandeel 5,5 procent hoger op 8,90 euro.

Bron: ABM Financial News
 
Doorsturen »  Reageer »  
 

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken