Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Brisk Index
9 januari 2018

Beursblik: waardering Altice in lijn met sectorgenoten

(ABM FN-Dow Jones) De waardering van Altice Europa komt in lijn met die van sectorgenoten na de afsplitsing van Altice USA. Dit schreven analisten van Barclays dinsdag. Bij de afsplitsing, die nog moet worden goedgekeurd door de aandeelhouders, zal Altice USA een dividend uitkeren van 1,5 miljard dollar. Altice Europa kan daarvan volgens Barclays 0,9 miljard euro tegemoet zien, waarvan weer 0,6 miljard euro zal worden gebruikt voor het terugbetalen van schulden. Naar verwachting heeft Altice Europa na afronding van de plannen nog een schuld van ongeveer 30 miljard euro, ofwel een schuldratio volgens Barclays van 5,2.  Analisten van de Britse bank denken dat Altice na de afsplitsing van de Amerikaanse tak over 2017 op 6,0 keer de EBITDA zal worden gewaardeerd en voor 2018 op 6,4 keer. Voor Europese sectorgenoten is dit respectievelijk 6,7 en 6,4 keer. Ook gerekend met de operationele vrije kasstroom ligt de waardering van Altice grofweg in lijn met die van sectorgenoten, aldus Barclays. De Britse bank heeft een Gelijkgewogen advies op Altice met een koersdoel van 9,00 euro. Dinsdag steeg het aandeel 5,0 procent naar 9,92 euro.

Bron: ABM Financial News
 
Doorsturen »  Reageer »  
 

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken