Nieuwsbrief ›
Zoeken ›
Brisk Index
3 januari 2018

CEO Value8 noemt media-aandacht afgelopen jaar disproportioneel

(ABM FN-Dow Jones) Het was weliswaar nieuwswaardig dat Value8 geen goedgekeurde jaarrekening kon deponeren binnen de voorgeschreven periode, maar de media-aandacht in het afgelopen jaar voor dat feit was disproportioneel. Dat zei bestuursvoorzitter Peter Paul de Vries van de investeringsmaatschappij in zijn woensdag gepubliceerde nieuwjaarstoespraak. "Het gaat goed met Value8, maar niemand wil het opschrijven", vatte De Vries het jaar 2017 samen. De accountant wilde geen goedkeurende verklaring afgeven voor de jaarrekening over 2016, maar volgens De Vries kwam dit door externe omstandigheden. De overmatige media-aandacht zou te maken hebben met zijn rol als voorzitter van de Vereniging van Effectenbezitters in het verleden. Tegelijkertijd schreef de topman dat er in de investeringsmaatschappij "veel bedrijfsnamen de revue passeren" en dat het bedrijf zichzelf dat kan aanrekenen. Om meer focus aan te brengen worden de kleinere bedrijven nu ondergebracht in het beursgenoteerde fonds Nedsense, dat op 29 december een informatieprospectus publiceerde.  Ook gaat het bedrijf rapporteren als investeringsmaatschappij, met een nieuwe accountant.  De Vries wees er tenslotte op dat de intrinsieke waarde van Value8 in acht jaar tijd is gestegen van 0,48 naar 6,33 euro en herhaalde dat het bedrijf die lijn wil doortrekken. De belangrijkste deelnemingen deden het vorig jaar goed, zo was De Vries van mening. De topman noemde met name Headfirst Suorce, Cerafis, Kersten, Eetgemak, AquaServa en BioBeheer.  Het aandeel Value8, dat in de eerste helft van 2016 nog boven 10,00 euro noteerde, zakte vorig jaar tot minder dan 5,00 euro in december. In de eerste handelsdagen van het nieuwe jaar is het aandeel gestegen. Woensdag noteerde het fonds 2,3 procent hoger op 5,40 euro.

Bron: ABM Financial News
 
Doorsturen »  Reageer »  
 

 
 
 
Reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

Reageren

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.
Meer dan 100 checklists
Word Brisk-abonnee en krijg gratis toegang tot meer dan 100 checklists voor ondernemers
Managersonline.nl
Het internetmagazine voor directeuren en managers
BOEKENNIEUWS
De Commerciële Revolutie is al begonnen! Iedereen voelt het wel aan, maar wat de revolutie precies inhoudt, hoe die ingrijpt op je (commerciële) processen en waar je moet beginnen om eraan mee te doen, legt Wessel Berkman je uit in dit unieke boek. Je hebt vast al gemerkt dat:
- de technologie het koopgedrag van klanten totaal veranderd heeft.
- het verschil maken en onderscheidend zijn belangrijker zijn dan ooit tevoren.
- een nieuw commercieel paradigma is nodig om te overleven:
- je moet nu snel handelen, anders is je bedrijf ten dode opgeschreven.
Lees verderMeer boeken